کد خبر : 43857
تاریخ انتشار : شنبه 17 شهریور 1397 - 14:03

اعطای تسهیلات بلاعوض به طرح‌های آبیاری نوین

تسهیلات بلاعوض تا سقف ۸۵ درصد برای استفاده کشاورزان از روش‌های نوین آبیاری ارائه می‌شود.

تسهیلات بلاعوض برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین ارائه می‌شود
رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور گفت: تسهیلات بلاعوض تا سقف ۸۵ درصد برای استفاده کشاورزان از روش‌های نوین آبیاری ارائه می‌شود.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از تسنیم، محمدشفیع ملک‌زاده در جلسه‌ منطقه نظام صنفی کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر تسهیلات بلاعوض تا سقف ۸۵ درصد برای استفاده کشاورزان از روش‌های نوین آبیاری ارائه می‌شود که در این زمینه تاکنون برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام یافته است.

وی با اشاره به این که در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بهره‌بردار بخش کشاورزی عضو نظام صنفی کشاورزی هستند بیان کرد: رساندن جایگاه واقعی بخش کشاورزی نیازمند ساماندهی مشاغل بخش کشاورزی هستیم و تلاش بر این است تا با دفاع از حقوق و مطالبات بخش کشوری این نظام به جایگاه واقعی برسد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور گفت: توسعه بخش کشاورزی در استان نیازمند آسیب‌شناسی است که باید در این زمینه با در نظر گرفتن راهکارها و قابلیت‌ها بتوانیم بخش کشاورزی استان را به مرحله قابل قبول برسانیم که این مسئله در حال حاضر برای ما بسیار اولویت اساسی است و باید برنامه‌ریزی‌های مناسبی در این زمینه انجام یابد.

ملک‌زاده تصریح کرد: تقسیم کل استان‌های کشور به ۵ منطقه نیازمند آسیب‌شناسی و تبادل اطلاعات است تا بتوانیم از تجربیات سایر استان‌ها استفاده کنیم که این مسئله نیازمند برنامه‌ریزی‌های اساسی و منظم است تا بتوانیم بخش کشاورزی کشور را به جایگاه قابل قبول و مناسب برسانیم.

وی از مشکل بحران آب در کشور خبر داد و اظهار کرد: استفاده از روش‌های نوین آبیاری می‌تواند این بحران را در کم‌ترین زمان ممکن برطرف کند که این مسئله نیازمند تدوین برنامه‌های مدیریت بهینه و صرفه‌جویی است تا بتوانیم در کم‌ترین زمان ممکن این مشکلات را برطرف کرده و شرایط فعلی را به شکل مناسب سپری کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.