کد خبر : 26550
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آذر 1395 - 19:03

اعطای تسهیلات با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله به عشایر + جزییات

تسهیلات با سود چهار درصد و بازپرداخت پنجساله از محل اعتبارات مدیریت بحران به عشایر کشور اختصاص یافت.

 تسهیلات با سود چهار درصد و بازپرداخت پنجساله از محل اعتبارات مدیریت بحران به عشایر کشور اختصاص یافت.

امسال ۲ هزار میلیارد تسهیلات کم بهره به عشایر اختصاص یافت.

کرمعلی قندالی افزود: سال گذشته نیز هزار میلیارد ریال تسهیلات با سود چهار درصد و بازپرداخت پنجساله از محل اعتبارات مدیریت بحران به عشایر کشور اختصاص یافت که ۱۰۰ درصد آن تخصیص و تاکنون ۷۵ درصد آن جذب شده است.
وی اضافه کرد: امسال این رقم به ۲ هزار میلیارد ریال با همین میزان سود و مدت زمان بازپرداخت اختصاص یافته است که هم اکنون لایحه این طرح در دولت است و بعد از تصویب با همان شرایط سال قبل، به زودی به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.
قندالی، همچنین از اجرای طرح زنجیره تولید با هدف تحقق شعار امسال، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، افزایش سطح درآمد خانوارهای عشایری، جلوگیری از عرضه دام نارس به بازار، اصلاح نگرش پرورش و نگهداری دام و به ویژه اصلاح نژاد و اصلاح در تغذیه دام و جلوگیری از ورود مازاد دام به عرصه‌ها خبر داد و گفت: سال گذشته در این زمینه هزار ۳۰۰ میلیارد رال اعتبار در قالب تسهیلات با کارمزد ۱۵ درصد به مناطق برخوردار و سود ۱۱ درصد به مناطق غیربرخوردار و محروم از محل صندوق توسعه ملی، به عشایر کشور اختصاص یافت و تمام این تسهیلات جذب شد.
رئیس سازمان امور عشایری کشور اضافه کرد: اجرای این طرح و تخصیص این میزان اعتبارات باعث پرواربندی بیش از ۷۰۰ هزار راس دام در کشور شد که افزایش ۱۲ درصدی تولید گوشت قرمز کشور را به دنبال داشت.
قندالی، از تولید ۱۹۲ هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر کشور خبر داد و افزود: هم اکنون ۲۵ درصد از گوشت قرمز کشور از سوی عشایر تامین می‌شود.
وی، از صادرات ۷۰۰ هزار راس دام سبک عشایر به خارج از کشور در نیمه اول ۹۵ خبر داد و گفت: سال گذشته صادرات دام عشایر به خارج حدود ۶۰۰ هزار راس بود که امسال این رقم افزایش قابل توجه داشته است.
رئیس سازمان امور عشایری کشور، از انعقاد تفاهم نامه بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، وزیران دفاع و جهاد کشاورزی، موسسه مالی و اعتباری کوثر و سازمان امور عشایری کشور خبر داد و گفت: قراراست از محل تسهیلات اعتباری موسسه کوثر ۴۰۰ میلیارد ریال برای تجهیزات آبرسانی و نوسازی ناوگان اختصاص یابد.
قندالی افزود: با اختصاص این اعتبار در قالب تسهیلات برای سال آینده، ۲۰۰ دستگاه وسیله نقلیه شامل ۱۰۰ دستگاه خودروی کمک‌دار و ۱۰۰ تانکر خریداری و به ناوگان ترابری این سازمان اضافه می شود.
رئیس سازمان امور عشایری کشور، امروز به منظور بازدید از طرح های امور عشایری استان به سمنان سفر کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.