کد خبر : 25691
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آبان 1395 - 13:53

اعطای تسهیلات بانکی ارزان قیمت به طرح های روستایی / سود تسهیلات ۸ درصد

براساس تفاهم نامه میان معاونت توسعه روستایی معاون اول رئیس جمهوری با بنیاد مستضعفان، تسهیلات بانکی ارزان قیمت به طرح های روستایی اختصاص یافت.

براساس تفاهم نامه میان معاونت توسعه روستایی معاون اول رئیس جمهوری با بنیاد مستضعفان ، تسهیلات بانکی ارزان قیمت به طرح های روستایی اختصاص یافته است.

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین گفت: براساس تفاهم نامه میان معاونت توسعه روستایی معاون اول رئیس جمهوری با بنیاد مستضعفان ، ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت به طرح های روستایی استان قزوین اختصاص یافته است.

کریم حبیبی انبوهی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با حضور استاندار برگزار شد، افزود: این تسهیلات فعلا با سود ۸ درصد به طرح های اقتصادی روستاهای استان اختصاص می یابد.

 مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین گفت: بر اساس توافق های انجام شده در صورت جذب این مقدار تسهیلات به طرح های اقتصادی روستاهای استان، به همین میزان نیز برای تخصیص دوباره وام های ارزان قیمت آمادگی وجود دارد.

حبیبی انبوهی در ادامه یادآور شد: در نیمه نخست سال جاری، ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی در روستاها توسط دهیاری های استان هزینه شده است.

این مقام مسئول همچنین گفت: از سال گذشته تا نیمه نخست امسال ۱۳ هزار و ۷۰۴ پروانه ساختمانی از سوی دهیاری ها صادر شده است.

وی اظهار کرد: این آمار نشان می دهد در طول مدت یاد شده هر دهیاری استان به طور متوسط اقدام به صدور ۲۶ پروانه ساختمانی کرده است.

مدیرکل امور روستایی استانداری قزوین در ادامه به فعالیت های انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی در سطح روستاهای استان اشاره کرد و گفت: این فعالیت ها به سه بخش شامل آموزش، انعقاد تفاهم نامه ها و خدمات دهیاری های تقسیم شده است.

حبیبی انبوهی با بیان اینکه قزوین نخستین استانی بود که دوره آموزشی اقتصاد مقاومتی در آن برای دهیاران برگزار شد، افزود: آموزش های کارآفرینی از دیگر خدمات آموزشی ارائه شده به دهیاران استان بوده است.

وی، حمایت از طرح های دانش بنیان در روستاها را از جمله فعالیت ها در راستای پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی در این مناطق عنوان کرد و گفت: تاکنون چهار طرح مشارکتی و ۶۰۰ طرح غیرمشارکتی اقتصادی در سطح روستاها را شناسایی کرده ایم تا در صورت نیاز از تسهیلات بانکی و سایر مزایای پیش بینی شده بهره مند شوند.

 گفتنی است استان قزوین دارای ۵۳۰ دهیاری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اداره اخبار و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان پنجشنبه , ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴

از انتشار خبر و اطلاع رسانی در این حوزه بسیار سپاسگزاریم
اداره اخبار و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان