کد خبر : 17256
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 مرداد 1395 - 9:46

اعطای تسهیلات ارزان قیمت به نخلکاران

این تسهیلات با همکاری بانک کشاورزی و صندوق کار آفرینی امید به نخلکاران و متقاضیان خرید خرما پرداخت می شود.

این تسهیلات با همکاری بانک کشاورزی و صندوق کار آفرینی امید به نخلکاران و متقاضیان خرید خرما پرداخت می شود.

تسهیلات ارزان قیمت در اختیار نخلکاران سیستان و بلوچستان قرار می گیرد

زهرا اربابی در نشست کارگروه آب، خاک و کشاورزی شهرستان ایرانشهر اظهار داشت: این تسهیلات با همکاری بانک کشاورزی و صندوق کار آفرینی امید به نخلکاران و متقاضیان خرید خرما پرداخت می شود.

وی گفت: از ۸۰ هزار هکتار باغات سیستان و بلوچستان ۵۲ هزار هکتار به خرما اختصاص دارد که باید برای عرضه آن در بازارهای داخلی و خارجی برنامه ریزی شود.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان ظرفیت سردخانه های استان را برای نگهداری خرما متناسب با تولید این محصول ندانست و گفت: سالیانه بیش از ۲۰۰ هزار تن خرما در استان تولید می شود در حالی که ظرفیت سردخانه های استان ۱۰۰ هزار تن است.
وی با دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و احداث سردخانه اظهار داشت: با وجود تولید محصولات با کیفیت خرما متاسفانه به سبب نبود سرمایه گذار و کارخانه های جانبی مورد نیاز، این محصول با نام مناطق دیگر عرضه می شود.
مدیر بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با بیان این که کار برند سازی خرما در استان شروع شده است، گفت: سیستان و بلوچستان با تولید ۷۰ نوع خرما بیش از ۲۰ درصد تولید خرمای کشور را به خود اختصاص داده است.
یوسف ریگی افزود: در سال گذشته ۲۴ هزار هکتار از نخل های استان زیرپوشش بیمه قرار داشته به طوری که امسال ۲۰۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان نخل کار اختصاص یافته است.
وی گفت: امسال نخل کاران ایرانشهری ۱۸هزار هکتار از نخل های خود را بیمه کرده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.