کد خبر : 36886
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 دی 1396 - 14:18

پای درد دل دامداران / چه گناهی جز تولید داریم؟ / شیر را ارزان می‌‌خرند / شیر را با هزار بدبختی ۱۲۵۰ تومان خریدند

شیر را از ما به قیمت ارزان می‌‌خرند.

شیر را از ما به قیمت ارزان می‌‌خرند.

جمعی از دامداران در اعتراض به بالا رفتن قیمت نهاده‌های دامی و کاهش قیمت شیر مقابل سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تجمع کردند.

به گزارش تسنیم از شیراز، حدود ۸۰ نفر از دامداران استان فارس با تجمع در مقابل ساختمان جهاد کشاورزی استان فارس اعتراض خود را نسبت به افزایش قیمت نهاده‌های دامی، کاهش قیمت شیرخام و عدم پرداخت به موقع مطالبات توسط کارخانجات اعلام کردند.

سید عبدالله موسوی، نماینده دامداران معترض در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: در ۲۵ روز گذشته تمام نهاده‌های دامی مثل جو، ذرت، یونجه، کاه و سویا ۳۰ درصد گران شده، اما قیمت شیر خام هنوز به مصوبه دولت نرسیده است.

وی با بیان دولت ۳ سال پیش مصوبه‌ای داشته که کارخانجات باید شیر خام را از دامداری‌های به قیمت ۱۴۴۰ تومان بخرند اما هیچ کارخانه‌ای شیر را به این قیمت از دامداری‌ها نمی‌خرند و پایه شیر ما با هزار بدبختی ۱۲۵۰ تومان خریده‌اند، می‌افزاید: نه تنها ۳۰ درصد گرانی نهاده‌ها را برای ما لحاظ نکرده‌اند بلکه شیر را ارزان هم کرده‌اند.

موسوی می‌گوید: ما روزی به لبنیات کشورهای دیگر نیاز داشتیم اما امروز خودمان تولیدکننده شده‌ایم چرا با این رفتارها جلوی تولید گرفته می‌شود؟ چرا دامدارها، تولیدکننده‌ها و کشاورزها این همه مشکلات دارند؟ مگر ما چه گناهی جز تولید داریم؟

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان شمشیر و سرباز مملکت هستند، می‌افزاید: تا کی قرار است ما دستمان رو جلوی خارجی‌ها دراز کنیم؟ تا کی قرار است نفت بدهیم گندم، جو، شیر و غیره بگیریم؟

موسوی با بیان اینکه ما واحدهای پروانه‌دار هستیم و با مجوز تولید کرده‌ایم پس توقع حمایت داریم، می‌گوید: هر سال مقام معظم رهبری سال جدید را به نام تولید نامگذاری می‌کند و مدام از دولت و مسئولان می‌خواهد که از تولید داخلی حمایت کنند. واقعا نتیجه درخواست‌های مقام معظم رهبری این است که ما را به جایی برسانند که برای اعتراض به خیابان بیاییم؟

یکی از دامداران معترض در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: درخواست ما این است که شیر را به همان قیمت مصوب دولت یعنی ۱۴۴۰ تومان خریداری کنند اما متاسفانه زور کسی به کارخانه‌دارها نمی‌رسد و شیر را از ما به قیمت ارزان می‌‌خرند اگر هم اعتراض کنیم خرید محصولمان را متوقف می‌‌کنند.

یکی دیگر از دامداران در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه با وضعیت فعلی ما دامداران روی هر کیلو شیر ۵۰۰ تومان ضرر می‌کنیم، می‌گوید: من ۱۵۰ راس گاو در واحد دامداری خود داشتم اما امسال به ۸۰ راس رسیده است زیرا با این قیمت در حال ضرردهی هستم و برای تامین مخارج مجبور هستم که دام را بفروشم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.