کد خبر : 24899
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1395 - 10:12

اشتغالزایی با اجرای شهرک گلخانه ای

کشاورزی یکی از بخش های مهم اقتصادی است که به عنوان منبع غذایی برای موجودات زنده از آن استفاده می شود.

با اجرای شهرک گلخانه ای، اشتغالزایی خوبی در پلدختر می شود

سیدهادی حسینی در حاشیه بازدید از شهرک گلخانه ای ۲۰ هکتاری واشیان پلدختر افزود: کشاورزی یکی از بخش های مهم اقتصادی است که به عنوان منبع غذایی برای موجودات زنده از آن استفاده می شود.
وی با بیان اینکه کشاورزی محور اقتصاد و زیرساخت کشور است، گفت: برای تامین غذا و معیشت باید در هر منطقه ای به طور جدی به کشاورزی پرداخته شود.
مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین منابع آب را از ضروریات کشاورزی دانست و افزود: براساس توافق بین ۲ وزارتخانه جهادکشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تیمی در قالب هلدینگ صنایع عمومی در تامین اجتماعی و شستا تشکیل شده و در استان های مختلف کشور روی صنایع مختلف مانند دامپروری، کشاورزی، گلخانه ها و پرورش ماهیان مطالعاتی انجام شده است.
وی اضافه کرد: این هلدینگ اقتصادی درصدد است که علاوه بر اجرای عملیات فاز نخست شهرک گلخانه ای در پلدختر، در فازهای بعد برای افزایش اشتغال و تولید، یک گاوداری سه هزار راسی در این منطقه ایجاد کند.
حسینی افزود: اعتبار این طرح مربوط به بیت المال نیست بلکه حق الناس و متعلق به آحاد کارشناسان تامین اجتماعی و مستمری بگیران است لذا امیدواریم این سرمایه به سرمایه های ملی تبدیل شود و برای جوانان جویای کار اشتغال ایجاد کند.
وی اظهار کرد: شهرستان پلدختر و شهرک گلخانه ای واشیان برای این کار ظرفیت خوبی است که باید در این زمینه به خاطر آبادانی کشور و این منطقه با برخورداری و همکاری مدیران مجرب شهرستان و استان تلاش کرد.
مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین افزود: در این طرح به جوانان منطقه برای اشتغالزایی در قالب دامپروری و گلخانه اجتماعی آموزش داده می شود تا زمینه برای پرورش گل، گیاه و دام فراهم شود.
وی با بیان اینکه گلخانه واشیان پلدختر یکی از پایگاه های مهم هلدینگ در استان لرستان به شمار می رود، گفت: این تیم اقتصادی با بانک رسالت قرارداد دارد و صندوق کارآفرینی امید و بانک رفاه نیز که جزو وزارتخانه هستند تسهیلاتی را در این رابطه می پردازند.
شرکت سرمایه گذاری صنایع عمومی تامین (TGI) یکی از هلدینگ های زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.