کد خبر : 39396
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 اسفند 1396 - 12:33

استیضاح وزیر بهترین فرصت برای روشنگری است / استیضاح حق مجلس است / حرف زیادی برای گفتن داریم

در مورد موسسات حرف زیادی داریم.

در مورد موسسات حرف زیادی داریم.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور گفت: استیضاح وزرا فقط برای جداسازی و برکناری نیست بلکه بهترین فرصت برای شفاف سازی، روشنگری و بیان واقعیت هاست. در مورد موسسات حرف زیادی داریم.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از مهر، علی اوسط هاشمی در سفر یک روزه به قزوین در خصوص یکی از دلایل استیضاح وزیر جهاد کشاورزی به دلیل مشکلات صندوق های تعاون روستایی اظهار داشت: وزیر جهاد خودش کشاورز و از بدنه این نهاد است و تاکنون خدمات ارزشمندی انجام داده ولی استیضاح ایشان حق مجلس است و نباید فکر کنیم با استیضاح حتما باید یک وزیری کنار برود و بیفتد بلکه از نگاه ما این فرصتی برای بیان مشکلات و واقعیت هاست.

وی اضافه کرد: هر استیضاحی موجب خروج یک وزیر یا جداسازی از هیئت دولت نمی شود بلکه فرصتی مناسب برای شفاف سازی و بیان واقعیتهاست و اگر نمایندگان مسائل را متوجه شوند حتما درست تصمیم می گیرند.

هاشمی تصریح کرد: وقتی وزیری می تواند ۸ میلیارد دلار تراز منفی را به ۳ میلیارد دلار کاهش دهد این یک موفقیت است و این رقم معادل یک برداشت بزرگ از صندوق توسعه ملی است که باید به آن توجه شود.

تیم اقتصادی دولت را تضعیف نکنیم

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی بیان کرد: در شرایطی که دشمن از همه ابعاد در صدد ضربه زدن به نظام است باید بپذیریم فقط تضعیف بنیه دفاعی به ما آسیب نمی رساند بلکه ضربه زدن به اقتصاد کشور با تضعیف تیم اقتصادی دولت هم یک راهکار است که دشمن را شاد می کند و نباید در این شرایط این موضوع نادیده گرفته شود.

وی اضافه کرد: اگر مدیریت اقتصادی کشور نباشد امکان دفاع نظامی هم نخواهیم داشت لذا کم رنگ کردن خدمات تیم اقتصادی در شرایطی که تورم از ۴۰ درصد به وضعیت کنونی رسیده به عنوان یک دستاورد نباید مورد غفلت واقع شود.

در مورد صندوق های ورشکسته حرف زیادی برای گفتن داریم

هاشمی ادامه داد: اگر کسانی بخواهند بازی درآورند می گوییم که رد پای چه کسانی در پشت صندوق های ورشکسته وجود دارد.

وی بیان کرد: امروز دولت ۱۴ هزار میلیارد تومان برای سوء مدیریت موسسات مالی که ناشی از مدیریت غلط دولت گذشته است پرداخت می کند تا بحران اجتماعی ایجاد نشود و این مشکل متعلق به دولت فعلی نیست.

هاشمی اظهار داشت: دولت امروز عزادار رفتارهای نسنجیده و رهاشده گذشته است که نتیجه برنامه ما نیست و تنها برای حل مشکل یک موسسه مالی با ۳۶ هزار سپرده گذار توانسته ایم ۱۹۰ میلیارد تومان اموال آن را شناسایی کنیم تا با ایجاد یک خط اعتباری سپرده های مردم را بازگردانیم.

وی یادآورشد: امروز مطالبات مردم جدی است و مسائل اقتصادی بر دوش مردم سنگینی می کند اما باید کاهش تورم ۴۰ درصدی و حل مشکلات بسیاری از واحدهای تعطیل شده را مورد توجه قرار دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.