کد خبر : 817
تاریخ انتشار : جمعه 29 آبان 1394 - 20:49

استمهال تسهیلات کشاورزان / کشاورزان به جهاد کشاورزی مراجعه کنند

دهقان نیوز / کشاورزان می توانند با دریافت معرفی نامه از جهاد کشاورزی یا فرمانداری به بانک ها برای استفاده از استمهال وام های خود مراجعه کنند.

دهقان نیوز / کشاورزان می توانند با دریافت معرفی نامه از جهاد کشاورزی یا فرمانداری به بانک ها برای استفاده از استمهال وام های خود مراجعه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان از اجرایی شدن مصوبه استمهال تسهیلات کشاورزان خسارت دیده در این شهرستان خبر داد.

به گزارش دهقان نیوز، «مسعود اکبری» گفت: با توجه به بند( د ) تبصره ۱۱ استمهال تسهیلات بانکی خسارت دیدگان بخش کشاورزی، گفت: در این باره جلساتی در راستای استمهال تسهیلات بانکی خسارت دیدگان برگزار و با پیگیری های نماینده مردم تویسرکان در مجلس و فرماندار موضوع با جدیت دنبال شد.

وی اظهار کرد: در نهایت تصمیم بر آن شد این مصوبه تا چند روز دیگر در تویسرکان در راستای کمک به کشاورزان خسارت دیده تویسرکانی اجرایی شود.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان به سرمای شدید  و بی سابقه روز پنجم اردیبهشت ماه امسال اشاره کرد و افزود: متأسفانه بر اثر این رویداد طبیعی، با سرمازدگی شدید باغات تویسرکان به ویژه باغات گردوی این شهر روبرو شدیم به گونه ای که حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد از باغات گردو و ۶۰ درصد از دیگر باغات این شهرستان دچار سرمازدگی شدند.

اکبری عنوان کرد: در حدود دو هزار کشاورز و بهره بردار وابسته به حوزه کشاورزی در شهرستان تویسرکان هستند که از تسهیلات بانکی استفاده کرده اند و اینک به دلیل خسارات وارده به بخش کشاورزی توان بازپرداخت اقساد خود را ندارند، از این رو این افراد به عنوان خسارت دیدگان برای استمهال تسهیلات بانکی به مدت سه سال به بانک ها معرفی می شوند.

وی اولویت اول در اجرای این مصوبه را اطلاع رسانی به کشاورزان و بهره برداران مربوطه برای استمهال تسهیلات بیان کرد و گفت: در این راستا اقدامات اولیه صورت گرفته است و کشاورزان می توانند با دریافت معرفی نامه از جهاد کشاورزی و یا فرمانداری به بانک ها برای استفاده از استمهال وام های خود مراجعه کنند.

مدیر کشاورزی تویسرکان تصریح کرد: در این بازه زمانی دیرکرد و برخوردهای قانونی به ویژه درباره وثیقه های وام گیرندگان از سوی بانک ها صورت نمی گیرد و در حقیقت به کشاورزان مهلتی داده می شود تا بتوانند به اوضاع عادی و رسیدن به توان بازپرداخت اقساد خود بازگردند.

سرمای اوایل امسال به ویژه در پنجم اردیبشهت ماه و خسارات ناشی از آن به باغات و زراعت تویسرکان وارد کرد و به گفته مسئولان بیش از ۸۵ درصد از باغات گردوی تویسرکان دچار سرمازدگی شد، برآورد خسارت وارده بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان بیان شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.