کد خبر : 7305
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 فروردین 1395 - 18:28

استعدادهای کشاوری باید به ثروت تبدیل شوند / امسال بی‌نیازی به واردات گندم را تجربه خواهیم کرد

دهقان نیوز / استعدادها و فرصت های زیادی در حوزه کشاوری در کشور است که باید این فرصت ها به ثروت تبدیل شود. امسال بی‌نیازی به واردات گندم را تجربه خواهیم کرد.

دهقان نیوز / استعدادها و فرصت های زیادی در حوزه کشاوری در کشور است که باید این فرصت ها به ثروت تبدیل شود و امسال حتی با توجه به شرایط خوبی که داشتیم بی‌نیازی به واردات گندم را تجربه خواهیم کرد.

 

حسن رکنی در دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری در هرمزگان افزود: استعدادها و فرصت های زیادی در حوزه کشاوری در کشور است که باید این فرصت ها به ثروت تبدیل شود و امسال حتی با توجه به شرایط خوبی که داشتیم بی‌نیازی به واردات گندم را تجربه خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه در بخش دام و طیور ظرفیت های ایجاد شده گسترده بوده و بخش زیادی از آن ها صادر می‌شود ، بیان داشت: در بخش گوشت مرغ ظرفیت تولید به دو میلیون تن رسید که سال گذشته ۷۰ هزار تن آن صادر شد که می توان با سرمایه گذاری جانبی خطوط تکمیلی در کنار کشتارگاه ها راه اندازی کرد.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: در بخش آبزیان نیز از سال گذشته پرورش در قفس شروع شده و در دولت یازدهم در مسیر خوبی قرار گرفته است و هم اکنون پروژه ای با هدف گذاری تولید ۲۰۰ هزار تن محصول آبزی در کشور تعریف شده که درسالجاری شیلاتی ۶۰ هزار تن تولید شده اشت.
رکنی گفت: همچنین برای حضور ۱۰۰ شناور صیادی از کشور ایران برای حضور در آب های بین‌المللی برای افزایش توان صید حوزه شیلاتی کشور نیز هدف گذاری شده است.
وی ادامه داد: از حدود هفت میلیون اراضی ، ۶۰ هزار اراضی مربوط به بخش کشاورزی است که بخشی از آن ها شرایط تبدیل به گلخانه ای دارد.
رکنی افزود: تا افق ۱۴۰۴ نزدیک به ۵۰ هزار هکتار به پرورش میگو اختصاص می‌یابد که اگر این اتفاق رخ دهد می‌توان دگرگونی چهره اقتصاد کشور و استان هرمزگان را داشت.
دومین همایش فرصت های سرمایه گذاری استان هرمزگان با حضور معاونان وزیران کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی و شماری از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در سالن شرکت گاز بندرعباس آغاز بکار کرد.
در این همایش دوروزه علاوه بر ایران، سرمایه گذارانی از کشورهای چین، ترکیه، کویت، ایتالیا، اسپانیا و همچنین چند کشور حوزه خلیج فارس حضور دارند.
بعد از ظهر امروز کارگروه ها و پنل های تخصصی این همایش شامل بخش های صنعت و معدن،انرژی، کشاورزی، حمل و نقل و عمران شهری، ۱۰۰ فرصت سرمایه گذاری در بخش های یادشده از سوی دستگاههای اجرایی برای شرکت کنندگان در این کارگروه ها تشریح می شود.
شرکت کنندگان در این همایش با حضور در میزگردهای تخصصی مورد علاقه خود که با حضور مدیران دستگاههای اجرایی بخشهای یادشده برگزار می گردد چگونگی راههای سرمایه گذاری را بررسی می کنند.
انعقاد تفاهم نامه ،افتتاح نمایشگاه دستاوردهای استان در حوزه های مختلف، بازدید از منطقه ویژه اقتصادی مجتمع بندری شهید رجایی، خلیج فارس و همچنین منطقه آزاد قشم از برنامه های عصر ظهر امروز و روز دوم این همایش است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.