کد خبر : 57826
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 بهمن 1400 - 8:01

استخدام در منابع طبیعی

استخدام در منابع طبیعی

۱۳۶۰ نیروی جدید برای صیانت از جنگل‌ها و منابع طبیعی استخدام می‌شوند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۱۳۶۰ نیروی جدید برای صیانت از جنگل‌ها و منابع طبیعی استخدام می‌شوند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی از تخصیص ۱۳۶۰ پست سازمانی در سازمان متبوع خود خبر داد و گفت: برای حمایت قانونی قوی از یگان حفاظت منابع طبیعی ۱۳۶۰ نفر جنگلبان، سرجنگلبان، مدیر جنگلبانی و خلبان استخدام می‌کنیم.
به گزارش دهقان نیوز به نقل از تسنیم از قزوین، مسعود منصور در نشست با رئیس سازمان جهاذ کشاورزی و مدیرکل منابع طبیعی که در سالن جلسات باغستان برگزار شد، اظهار داشت: تخریب زمین‌های ملی منابع طبیعی، ایجاد حریق و تصرف غیرمجاز آنها در کنار چرای غیرمجاز دام ۳ مشکل بزرگ اراضی ملی در کشور هستند که برای مقابله با آن ۱۰ دوربین پیشرفته نظارتی خریداری شده که در اختیار ۱۰ استان کشور از جمله قزوین قرار می‌گیرد.

وی همچنین به موضوع افزایش قیمت چوب در بازار اشاره کرد و گفت: به همین خاطر شاهد افزایش بی‌رویه قطع غیرقانونی و غیرمجاز درختان جنگلی هستیم که در این حوزه ادارات‌کل منابع طبیعی باید پیشگیری از قطع درختان و قاچاق چوب را در دستور کار اصلی خود قرار دهند.

منصور در ادامه از اجرای طرح زراعت چوب در نواحی بیابانی کشور خبر داد و افزود: اجرای این طرح باعث کاهش قطع درختان جنگلی در اراضی ملی و دولتی خواهد شد. البته این طرح ویژه برخی بیابان‌ها و نقاط نیمه‌بیابانی است و قرار نیست در همه عرصه‌های بیابانی نهال بکاریم.

وی با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌های گردشگری در بیابان‌ها ادامه داد: توسعه گردشگری بیابانی یکی از سیاست‌های مهم سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور است که این موضوع را به صورت مشترک با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در بخش دیگری از سخنان خود درباره تخصیص زمین‌های ملی به فعالیت‌های کشاورزی گفت: با توجه به سیاست‌های بالادستی فقط به شهرک‌های کشاورزی زمین می‌دهیم و تخصص زمین به اراضی زراعی دیم در دستور کار ما نیست.

منصور اضافه کرد: مشکلی با اجرای طرح‌های اقتصادی در زمین‌های ملی نداریم؛ به شرطی که این طرح ها در جهت اهداف اقتصادی کلان کشور قرار داشته و اجرای آن منع قانونی نداشته باشد و مدیران کل منابع طبیعی موظف به موافقت با این نوع طرح‌ها هستند.

وی با بیان اینکه نباید واگذاری اراضی ملی به طرح‌ها به صورت موردی بررسی شود، ادامه داد: باید از قبل مشخص کنیم که در کدام‌ بخش از اراضی ملی امکان واگذاری زمین نداریم و فقط در آن بخش‌ها با اجرای طرح‌های اقتصادی مخالفت کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود به محدودیت‌های بودجه آبخیزداری اشاره کرد و گفت: ۱۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات صندوق توسعه که متعلق به سازمان جنگل‌ها بود، قطع شد و با این حال هنوز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار داریم.

وی از تخصیص ۱۳۶۰ پست سازمانی در سازمان متبوع خود خبر داد و افزود: برای حمایت قانونی قوی از یگان حفاظت منابع طبیعی ۱۳۶۰ نفر جنگلبان، سرجنگلبان، مدیر جنگلبانی و خلبان استخدام می‌کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.