کد خبر : 38188
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 بهمن 1396 - 13:35

از ناظرین کشاورزی حمایت کنید / حقوقمان یک پنجم کارگر ساده هم نیست!

جمعی از مهندسین ناظرین کشاورزی خواستار حمایت شدند.

 

جمعی از مهندسین ناظرین کشاورزی با ارسال مطلبی به دهقان نیوز خواستار حمایت مسئولین و متولیان از استخدام آنها شدند.

در این مطلب آمده است:

مهندسان ناظر جهاد کشاورزی مهمترین اهرم علمی و اجرایی وزارت جهاد کشاورزی هستند. مهندسان ناظر جهاد کشاورزی حامیان علمی کشاورزان و سفیران علم، عمل و سلامت هستند.

بخش کشاورزی بیش از هر چیز به علمی شدن نیاز دارد تا با تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی به اهداف وزارت جهاد کشاورزی و سبک کردن کار وزارت بهداشت و درمان نایل گردد.

در این مهم با علمی کردن بیشتر کشاورزی، تولیدات ما از لحاظ شاخص های بهداشتی بیش از پیش سالم و در نتیجه هزینه های سنگین متحمل بر دولت کاهش می یابد چرا که بطور کل آمار روزافزون انواع بیماری های صعب العلاج و لاعلاج، انواع سرطان ها و …و مضاف بر آن  بسیاری از بیماری های روحی بی تاثیر از اثر محصولات کشاورزی بر پیکره جسم و جان بشری نیست.

امروزه وزارتخانه بهداشت مهمترین رسالتش پیش از درمان پیشگیری است. بدیهی است هزینه های متحمل بر دولت در بحث درمان و هزینه های متحمل بر سازمان های دولتی نظیر تامین اجتماعی و همچنین بیمه خدمات درمانی در بحث پوشش بیمه ای بسیار سنگین تر از هزینه های پیشگیری است و مهمتر از آن آسیب های اجتماعی و روحی مرتبط با دوران بیماری و پسابیماری و مرگ میرهای ناشی از بیماری ها و بی سرپرست شدن خانواده ها و هزینه های دیگر متحمل بر نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد در ساماندهی خانواده های بی سرپرست. این ها همه یک روی سکه است که ابعاد بیشتر و موشکافانه این مهم هر چند ریز است ولی هزینه های هنگفت مالی بر دولت و هزینه های جبران ناپذیر مالی و روحی بر مردم دارد که با علمی کردن بیش از پیش بخش کشاورزی از طریق مهندسان کشاورزی مجرب و کارکشته می توان محصولاتی سالم و بهداشتی تر تولید کرد.

اگر بگوییم در آینده جنگ های کشورها پیرامون آب و غذا خواهد بود سخن بیهوده ای نگفته ایم بلکه کاملا منطقی است لذا کشوری بی نیاز از بیگانگان خواهد بود که اصول عدم وابستگی را از اکنون در برنامه هایش ببیند لذا حمایت و بکارگیری مهندسان ناظر جهاد کشاورزی از حیث اینکه تعهد و انگیزه شان را در جهت خدمت بیشتر به بخش ماناتر خواهد نمود لذا می طلبد وزارت جهاد کشاورزی از این قشر علمی و زحمتکش و مجرب در برنامه هایش پیش بینی و استفاده نماید.

مع الوصف بنا به گفته مسولان وزارت جهاد کشاورزی در حال حاضر۳۰ هزار پست خالی در وزارتخانه جهاد کشاورزی وجود دارد لذا انتظار می رود دولت در راستای نیاز واقعی کشور به مهندسان کشاورزی از لحاظ علمی کردن بخش با توجه به اینکه این دستگاه یک وزارتخانه تخصصی است و طبعا به نیروی تخصصی آنهم از نوع مجرب و کارکشته بیش از هر نیرویی نیاز دارد برنامه ریزی کند.

کشاورزی پا به پای کشاورز در سرما و گرما، برف و باران و ایاب ذهاب  پرمشقت، بدون بیمه و حقوق بسیار اندک که به اندازه یک پنجم یک کارگر ساده هم نیست با سخت ترین شرایط برای وزارت جهاد کشاورزی زحمت پر مشقت کشیده اند و به رسم پاسداشت این قشر اکنون می طلبد دولت این قشر را تعیین تکلیف نماید.

با توجه به ایجاد ظرفیت های ایجاد شده در سال های اخیر و با عنایت به نیاز مبرم بخش کشاورزی به تخصصی شدن و استفاده از نیروها و سرمایه های انسانی علمی، مجرب و کارکشته که آزمون و خطاها را پشت سر گذاشته اند امید و انتظار می رود دولت در راستای تحقق شعار اشتغالزایی در لایحه بودجه ۹۷ این موضوع مهم و حیاتی را پیش بینی نماید تا این سرمایه های علمی، کارکشته آزموده و مجرب تعیین تکلیف شوند تا جوانان که عمری برای دولت زحمت کشیده اند از این بلاتکلیفی نجات یابند.

همچنین از نمایندگان مجلس انتظار بیشتری می رود که این مهم را عاجلانه و بطور جد پیگیری نمایند و از دولت و وزارت جهاد کشاورزی بخواهند که این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.