کد خبر : 26713
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1395 - 18:22

از توسعه گلخانه ها حمایت می شود

آن دسته از واحدهای گلخانه ای که به صورت نیمه فعال هستند با در اختیار داشتن سرمایه در گردش با آسودگی خاطر و اطمینان میزان محصولات تولیدی گلخانه ای خود را افزایش دهند.

آن دسته از واحدهای گلخانه ای که به صورت نیمه فعال هستند با در اختیار داشتن سرمایه در گردش با آسودگی خاطر و اطمینان میزان محصولات تولیدی گلخانه ای خود را افزایش دهند.

حمایت از توسعه گلخانه ها در استان اردبیل

عدیل سروی در بازدید از گلخانه های استان افزود: ۴۵ واحد تولیدی محصولات گلخانه ای در استان وجود دارد که ظرفیت تولید سالانه آنها بیش از چهار هزار و ۷۸۰ تن است.
او اظهار کرد: ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیر برای آن دسته از واحدهای گلخانه ای که به صورت نیمه فعال هستند پرداخت شده که با در اختیار داشتن سرمایه در گردش با آسودگی خاطر و اطمینان میزان محصولات تولیدی گلخانه ای خود را افزایش دهند.
او توسعه کشت متراکم و استفاده حداکثری از منابع آب و خاک و افزایش را از جمله سیاست های مهمی دانست که این سازمان دنبال می کند و افزود: در آینده تولید سبزی و صیفی در محیط های گلخانه ای انجام می شود و اگر این امر محقق شود سالانه در مصرف حدود سه میلیارد مترمکعب آب صرفه جویی خواهد شد.
او اظهار کرد: استعدادها و پتانسیل های بالقوه ای که در بخش کشاورزی و دامداری استان وجود دارد و اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی را امکان پذیر می کند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، سروی افزود: اقتصاد بخش کشاورزی استان اقتصاد مردمی و فراگیر است و ۱۲۰ هزار بهره بردار این بخش با تلاش زیاد عزم خود را جزم کرده اند تا توانمندتر از همیشه چرخ های اقتصادی کشور را در زیر بخش های کشاورزی و دامپروی به حرکت درآورند تا به این وسیله هم میزان سود خود را افزایش دهند و هم در افزایش تولیدات کلان کشوری سهمی داشته باشند.
وی گفت: برنامه ریزی های مدونی برای اصلاح وضعیت باغ های استان با توجه به شرایط آب و هوایی تدوین شده و الگوی جدید کشت را در هر منطقه از استان با توجه به شرایط آب و هوایی و میکرو و ماکروکلیمائی آن تدوین کرده ایم.
او افزود: در پنج سال آینده در هر سال دو هزار هکتار از باغ های مشگین شهر را به مناطق شمالی استان که شرایط آب و هوایی گرم و مطلوبی دارند هدایت می کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.