کد خبر : 5330
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 اسفند 1394 - 20:34

ارزیابی نهاده های کشاورزی توسط مهندسین و کارشناسان خاک شناسی

دهقان نیوز / اجرای این طرح به اقتصادی کردن فعالیت کشاورزی و افزایش درآمد کشاورزان از طریق کاهش هزینه های کاشت ، داشت و برداشت و تسهیل در مکانیزاسیون کشاورزی کمک می کند.

دهقان نیوز / اجرای این طرح به اقتصادی کردن فعالیت کشاورزی و افزایش درآمد کشاورزان از طریق کاهش هزینه های کاشت ، داشت و برداشت و تسهیل در مکانیزاسیون کشاورزی کمک می کند.

 

محمدعلی نجفی با اشاره به اینکه طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی یکی از مصوبات مهم سفر کاروان تدبیر و امید به گیلان است افزود : اجرای این طرح به اقتصادی کردن فعالیت کشاورزی و افزایش درآمد کشاورزان از طریق کاهش هزینه های کاشت ، داشت و برداشت و تسهیل در مکانیزاسیون کشاورزی کمک می کند.
وی با بیان اینکه از سال ۷۱ تا کنون حدود ۶۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از شالیزارهای گیلان تجهیز و یکپارچه سازی شده که آهنگ اجرای این طرح به دلیل کمبود اعتبار کند بوده است گفت : اما در سفر فروردین ماه دکتر روحانی به گیلان در همین راستا، تسطیح ۵۰ هزار هکتار از اراضی گیلان برای پنج سال در برنامه های دولت قرار گرفته که در سال اول ، ۱۰ هزار هکتار شروع شد .
وی خاطر نشان کرد : با انجام این پروژه علاوه بر کاهش ۴۰ درصدی هزینه کشاورزان ، در مصرف آب نیز حداقل ۱۵ درصد صرفه جویی می شود.
نماینده عالی دولت در گیلان به ارزیابی نوع نهاده های کشاورزی توسط مهندسین و کارشناسان خاک شناسی اشاره و تصریح کرد : تسهیل در حمل و نقل، سرکشی، کوددهی و سم زنی مزارع در فصول کاشت، داشت و برداشت از مزیت های دیگر اجرای این طرح است.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه اجرای این طرح پیشرفت خوبی دارد گفت : از کشاورزان، شوراهای اسلامی و دهیاران میخواهم ضمن همکاری با دست اندکاران، تمهیدات لازم برای اجرای شایسته این طرح را مهیا کنند.
از ۲۳۸ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان ۱۹۰ هزار هکتار قابلیت تجهیز و یکپارچه سازی دارد.
کاروان تدبیر و امید اواخر فروردین ماه امسال به گیلان سفر کرده بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.