کد خبر : 5526
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 اسفند 1394 - 0:02

اختصاص یارانه حمل و نقل هوایی برای صادرات محصولات کشاورزی

دهقان نیوز / حمل و نقل محصولات کشاورزی از چالش های مهم صادرکنندگان ایرانی است.

دهقان نیوز / حمل و نقل محصولات کشاورزی از چالش های مهم صادرکنندگان ایرانی است.

شاهرخ شجری، حمل ونقل محصولات کشاورزی را از چالش های مهم صادرکنندگان ایرانی بیان کرد و افزود:با حضور مدیرکل ترانزیت و شرکت های حمل ونقل درباره صادرات محصولات با کیفیت جلسه ای برگزار شد.
وی اظهارداشت: پس از بررسی مسایل، فهرستی از شرکت های حمل ونقل که رانندگان آنان دوره های آموزشی بین المللی را گذرانده و دارای گواهی از دانشگاه علمی – کاربردی هستند را تهیه کرده و در اختیار اتاق بازرگانی و اتحادیه صادرکنندگان قرار دادیم.
وی در عین حال بر راه اندازی حمل و نقل هوایی برای صادرات محصولات کشاورزی به روسیه تاکید کرد و گفت: در مرحله نخست، قرار شده صادرات محصولات به روسیه از مناطقی مانند دزفول، جیرفت و فارس از طریق حمل و نقل هوایی انجام شود؛ همچنین یارانه صادراتی به حمل و نقل هوایی محصولات کشاورزی اختصاص یابد.

** راه اندازی شورای هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی
مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی از راه اندازی شورای هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی خبرداد و گفت: این شورا متشکل از کارگروه های دامی، شیلاتی، زراعی، باغی، صنایع غذایی، گیاهان دارویی، محصولات ارگانیک و همچنین دستگاه های گمرک جمهوری اسلامی ایران، اتاق بازرگانی، اتحادیه صادرکنندگان و سازمان توسعه تجارت است.
وی هدف از تشکیل این شورا را بررسی مشکلات و چالش های صادرات و رفع آن با رایزنی دستگاه های مرتبط دانست و گفت: پس از بررسی مشکلات صادرات در کارگروه ها، راهکارهایی در اختیار شورای هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی قرار می گیرد و در آن شورا مشکلات تحلیل شده و سیاستگذاری انجام می گیرد.
وی برندسازی را یکی از چالش های صادرات محصولات کشاورزی کشور برشمرد و اظهارداشت: بخش عمده ای از این محصولات به صورت فله ای صادر می شود در حالی که صادرات کالاها باید با برند ایرانی و در بسته بندی های شکیل به بازارهای بین المللی عرضه شود.
به گزارش ایرنا، امسال مجموع تولیدات کشاورزی بیش از ۱۱۰ میلیون تن به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد دلار اعلام شده که نسبت به پارسال ۱۱ درصد رشد نشان می دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.