کد خبر : 59901
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402 - 8:11

اختصاص تسهیلات به عشایر

اختصاص تسهیلات به عشایر
سرپرست سازمان امور عشایر ایران از اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بهره‌مندی جامعه عشایری کشور خبر داد

سرپرست سازمان امور عشایر ایران از اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بهره‌مندی جامعه عشایری کشور خبر داد و گفت: میزان اعتبارات مصوب حوزه عشایری در دو سال گذشته نسبت به سال‌های قبل بیش از ۲۰ برابر افزایش یافته است.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایلنا، سیاوش احمدی میرقائد در سفر به فارس و حضور در جمع عشایر فراشبند، گفت: دو هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بهره‌مندی جامعه عشایری کشور اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: با حمایت‌های نمایندگان مجلس، اعتبارات سازمان امور عشایر نسبت به دو سال گذشته، تقریبا ۲۰ برابر شده است.

نماینده مردم فراشبند، فیروزآباد و قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست که معتمدین و اعضای شوراهای عشایری شهرستان، مدیران امور عشایر فارس و بوشهر، فرماندار و اعضای شورای اداری فراشبند حضور داشتند، بر برطرف کردن نیازها و مشکلات عشایر شهرستان تاکید کرد.

محمدمهدی فروردین گفت: بزرگترین خدمت به عشایر درحال حاضر که در آستانه تصویب بودجه ۱۴۰۳ هستیم، قانون‌گذاری صحیح برای برطرف کردن نیازهای آنان است.

گردشگری، راه‌حل دایمی برای ایجاد اشتغال پایدار برای عشایر

سرپرست سازمان امور عشایر ایران در فراشبند از یکی از طرح‌های گردشگری عشایر این شهرستان بازدید و در سخنانی یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های اصلی سازمان امور عشایر حمایت از طرح‌های گردشگری عشایر عنوان کرد.

وی اظهار داشت: گردشگری با توجه به ظرفیت‌های بالقوه عشایر که زندگی آنان با طبیعت عجین است، یک راه‌حل دایمی در ایجاد اشتغال پایدار برای عشایر است.

احمدی میرقائد ادامه داد: عشایر می‌توانند با کسب مجوزهای لازم و هزینه پایین، اقدام به راه‌اندازی بوم‌گردی در منطقه عشایری خود کنند.

دیدار مردمی با عشایر فراشبند و برپایی میز خدمت

همچنین در دیدار مردمی سرپرست سازمان امور عشایر ایران و هیات همراه با عشایر فراشبند، میز خدمت برای بررسی مسایل و مشکلات و نحوه ارائه خدمات به عشایر این شهرستان برپا شد.

نمایندگان و شوراهای‌ عشایری منطقه در این دیدار، با اشاره به‌ مشکلات و نیازهای خود، خواستار توزیع پنل خورشیدی و تسریع در راهگشایی محور مواصلاتی دو استان فارس و بوشهر برای تسهیل در تردد شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.