کد خبر : 8130
تاریخ انتشار : شنبه 11 اردیبهشت 1395 - 19:18

اختصاص تسهیلات ارزان قیمت برای خرید نهاده های کشاورزی

دهقان نیوز / اختصاص تسهیلات ارزان قیمت برای خرید نهاده های بخش کشاورزی، خرید توافقی، تنظیم بازار.

دهقان نیوز / اختصاص تسهیلات ارزان قیمت برای خرید نهاده های بخش کشاورزی، خرید توافقی، تنظیم بازار.

 عبدالله یوسفی در نشست هم اندیشی اعضای هیات مدیره و مدیران عامل صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: این تفاهم نامه سه جانبه بین شرکت مادر تخصصی صندوق توسعه کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی و استانداری خراسان شمالی مبادله شد.
وی با بیان اینکه صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در این استان در سال ۷۹ مصوب شد گفت: این صندوق با ۴۷ تشکل و سرمایه سه میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در سال ۸۸ به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد که ۴۹ درصد سرمایه صندوق دولتی و ۵۱ درصد نیز آورده تشکل ها است.
وی، میزان سرمایه فعلی این صندوق را ۱۲۹ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با این میزان سرمایه کمک های خوبی در زیرساخت های مختلف در حوزه کشاورزی در این استان انجام شد.
یوسیفی، تعداد تشکل های عضو صندوق حمایت از بخش کشاورزی را ۸۵ تشکل دانست و گفت: بیشترین تشکل با ۵۷ مربوط به زراعت و باغبانی است که خدمات مختلفی دریافت کرده اند.
وی اظهار کرد: در سال ۹۳ ، ۱۲۲ میلیارد ریال به تشکل های عضو تسهیلات پرداخت شده است که این امر برای تامین نهاد ها، قراردادهای مختلف برای یارانه ها، تجهیز شبکه مکانیزاسیون، اجرای اصلاح نژاد دام، یارانه سم، آبیاری نوین، نوسازی و بازسازی برای آبیاری تحت فشار بوده است.
وی اظهار کرد: عملکرد صندوق استانی در سال گذشته، ۱۹ میلیارد و ۲۵۷ میلیون ریال سود خالص داشته است.
وی در خصوص صندوق های شهرستانی نیز گفت: در سفر رهبری به این استان یکی از مصوبات سفر تشکیل صندق های شهرستانی بود که از این نظر در کشور جزء چهارمین استانی هستیم که این صندوق ها را تشکیل داده ایم.
وی افزود: در سال ۹۴ در تمامی شهرستان های این استان صندوق حمایت از بخش کشاورزی ایجاد شد که هم اکنون این صندوق ها ۱۲۲ میلیارد ریال سرمایه دارند.
وی تعداد بهره برداران بخش کشاورزی این استان را بیش از ۸۲ هزار بهره بردار عنوان کرد و افزود: از مجموع این تعداد سه هزار و ۸۲۳ نفر عضو صندوق ها هستند که این عدد بسیار ناچیز است باید تلاش کنیم تا تعداد بیشتری از بهره برداران را عضو این صندوق ها شوند که این امر در افزایش بهره وری و ایجاد زیر ساخت ها بسیار تاثیرگذار است.
این مسوول پیشنهاد داد تا مجوز افزایش سرمایه برای سال جاری به مبلغ ۲۳۰ میلیارد ریال شامل ۵۰ میلیارد ریال برای صندوق استان و مابقی برای صندوق های شهرستان تعیین شود و همچنین ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای خرید نهاده های بخش کشاورزی، خرید توافقی، تنظیم بازار اختصاص داده شود.
وی همچنین پیشنهاد داد اجازه خرید سهام بهره برداران تا سه برابر طرح تاسیسات فعلی صندوق های شهرستانی داده شود.
وی اظهار کرد: این استان در حوزه اشتغال در بخش کشاورزی دو برابر میانگین کشور است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: ۳۸ درصد جمعیت این استان در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند این در حالی است که میانگین کشوری در این شاخص ۱۹ درصد است.
وی افزود: همچنین ۲۵ درصد تولید ناخالص در حوزه کشاورزی اتفاق می افتد و از مزیت های دیگر این استان وجود ۱۸هزار هکتار باغ انگور است که این محصول قابلیت صادرات و ایجاد اشتغال را دارد.
وی تشکیل صندوق تاکداران در این استان ر ا نیز از دیگر پیشنهادات دانست و افزود: صندوق تاکداران می تواند در توسعه سرمایه گذاری در ا ین بخش کمک خوبی باشد.
وی همچنین از برگزاری همایش ملی انگور در مهر ماه سال ۹۵ خبر داد و افزود: باید قابلیت ها و ظرفیت ها استان معرفی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.