کد خبر : 2200
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 دی 1394 - 8:54

احداث ۱۱۳ پارک جنگلی در کشور

دهقان نیوز / این پارک های جنگلی با مجموع مساحت ۳۶ هزار و ۵۸ هکتار، مکانی مناسب برای تفرج و استفاده سالم از طبیعت زیبای شمال کشور در تمام فصول محسوب می شود.

دهقان نیوز:
[ad_1]

دهقان نیوز / این پارک های جنگلی با مجموع مساحت ۳۶ هزار و ۵۸ هکتار، مکانی مناسب برای تفرج و استفاده سالم از طبیعت زیبای شمال کشور در تمام فصول محسوب می شود.

 

عباسعلی نوبخت افزود : این پارک های جنگلی با مجموع مساحت ۳۶ هزار و ۵۸ هکتار، مکانی مناسب برای تفرج و استفاده سالم از طبیعت زیبای شمال کشور در تمام فصول محسوب می شود.
وی اظهار داشت: استان گیلان دارای ۴۴ پارک جنگلی با مساحت ۱۵ هزار و ۸۳۰ هکتار است که پارک جنگلی قلعه رودخان در شهرستان فومن و پارک جنگلی دکتر درستکار در جنگل گیسوم واقع در شهرستان های رضوانشهر و طوالش از پارک های شاخص این استان به شمار می آید.
نوبخت ادامه داد: حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر (غرب مازندران) دارای ۳۲ پارک جنگلی با مساحت هفت هزار و ۲۸۱ هکتار است که پارک جنگلی سی سنگان در این حوزه قرار دارد.
مدیرکل دفتر جنگل کاری و پارک های جنگلی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، تعداد پارک های جنگلی حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ ساری (شرق مازندران) را ۲۰ مورد با مساحت ۹ هزار و ۳۸۸ هکتار ذکر کرد.
وی ادامه داد: پارک جنگلی میرزا کوچک خان در شهرستان آمل که در سال ۱۳۴۴ تاسیس شد و نخستین پارک جنگلی طبیعی کشور محسوب می شود در این حوزه واقع است.
نوبخت اظهار داشت: در استان گلستان ۱۷ پارک جنگلی در مجموع با مساحت سه هزار و ۵۵۹ هکتار احداث شده که پارک جنگلی قرق که در سال ۱۳۴۷ احداث شده، قدیمی ترین مورد آن است.
مهندس حسین سعیدی آشتیانی (۱۳۱۴-۱۳۶۱) پایه گذار طراحی و احداث پارک های جنگلی در ایران بود که پارک جنگلی میرزا کوچک خان آمل، پارک جنگلی سی سنگان نوشهر، پارک جنگلی نور، پارک جنگلی قرق گرگان را تأسیس کرد.
/۷۵۱۷/ ۱۶۰۲/۶۰۹۷

انتهای پیام /*

[ad_2]

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.