کد خبر : 42121
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 تیر 1397 - 22:24

احداث گلخانه‌ به پروانه ساخت و عرصه زیست‌محیطی نیاز ندارد

تلاش بر این است که برخی از خدمات و فعالیت‌ها را از مشمولیت عوارض حذف کنیم.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: اصل قانون، حفظ اراضی موجود است که بنا بر این امر، قانون صراحتا بیان می‌کند در محلی که تشخیص برای حفظ اراضی با توجه به قانون صورت گیرد، تفویظ اختیار آن صرفا بر عهده استان است.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا اورنگی در نشست بررسی طرح‌های مربوط به تغییر کاربری و امور اراضی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تلاش بر این است که برخی از خدمات و فعالیت‌ها را از مشمولیت عوارض حذف کنیم.

وی افزود: در حوزه گردشگری، تملک مناطق نمونه گردشگری مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی در خارج از حریم، بوم گردی روستایی و مجتمع‌های گردشگری عمومی را از باب عوارض معاف می‌کنیم.

اورنگی گفت: مصادیق تاسیسات گردشگری با طرح‌های موضوع تبصره یک متفاوت بوده و تفکیک شده است.

وی تاکید کرد: برخی از مشکلات دهکده المپیک سامان تا حدودی قابل حل است که کمیسیون باید در این زمینه دقت لازم را انجام دهد.

اورنگی با اشاره به اینکه نامه‌ای به استانداران در قالب احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و استخر ذخیره آب ارسال شده است، تصریح کرد: احداث گلخانه‌ها نیاز به پروانه ساخت و عرصه زیست محیطی ندارد.

وی در ادامه گفت: بخش‌نامه‌ای در خصوص واگذاری حریم‌ها صادر شده که در این بخش‌نامه اعلام شده تمامی واگذاری‌ها در حریم شهری که قبلا واگذاری صورت گرفته تماما بر عهده این سازمان است در غیر این صورت اگر بخشی از واگذاری‌ها قبل از صدور بخش‌نامه باشد و سندی در این زمینه انتقال یافته باشد دیگر نمی‌توان اقدامی انجام داد.

اورنگی خاطرنشان کرد: روستاهایی که دارای طرح هادی روستایی نیستند و در آن‌ها ساخت و ساز انجام می‌شود اگر شورای حفظ حقوق بیت‌المال ساخت و سازهای غیر مجاز را تایید کند قطعا پروژه‌ها را متوقف خواهیم کرد.

در ادامه شهردار شهرکرد با اشاره به کمربندی جنوب به شمال مرکز استان، تصریح کرد: تنها مرکز استانی هستیم که تاکنون کمربندی‌ها تکمیل نشده است و این کمربندی از میان اراضی کشاورزی شهرکرد و شهرکیان عبور می‌کند و اگر بر اساس طرح جامع انجام شود آبرسانی به زمین‌ها را با مشکل مواجه خواهد کرد.

غلامیان خاطرنشان کرد: در صورت تغییر کاربری مسیر ممکن است به بسیاری از اراضی کشاورزی آن منطقه آسیب کمتری وارد شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حسین ممبینی جمعه , ۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹

اقا من ۲۰هکتار زمین دارم سندم هم قطعی می باشد.چاه قدیمی هم دارم فضای مناسب هم ایجاد کردم.۲۰۰ ملیون خرج اماده سازی نمودم.۳۰۰ ملیون سرمایه در گردش نیاز دارم.ازکجا سند مسکونی شهری بیارم.اگر درکارتان صداقت دارید.به من کمک کنید.شعار دیگه بسه با این مبلغ ۵ نفر اشتغال ایجاد می کنم مستقیم.و۱۰ نفر عایله را نون می دم یا علی بسم الله