کد خبر : 39728
تاریخ انتشار : جمعه 10 فروردین 1397 - 13:33

احداث نخستین روستای گلخانه‌ای کشور / اعطای تسهیلات بلاعوض به کشاورزان

برای احداث گلخانه‌ تسهیلات بلاعوض به کشاورزان داده می‌شود.

برای احداث گلخانه‌ تسهیلات بلاعوض به کشاورزان داده می‌شود.

ساخت نخستین روستای گلخانه‌ای کشور در روستای همت آباد شهرستان پاسارگاد آغاز شد.

استاندار فارس در مراسم آغاز ساخت  طرح  نخستین روستای گلخانه ای گفت: روستای همت آباد با ۴۶۰ نفر جمعیت در قالب ۷۵ خانوار، دارای ۳۵۰ هکتار اراضی کشاورزی است.

اسماعیل تبادار افزود: در حال حاضر همه اراضی این روستا یکپارچه سازی شده و ۷۵ نفر از کشاورزان این روستا متقاضی ساخت گلخانه اند.

تبادار ادامه داد: ۱۵ هکتار از این اراضی به گلخانه تبدیل می‌شود و برای احداث این گلخانه‌ها ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به کشاورزان داده می‌شود.

استاندار فارس بیان کرد: دولت مابقی تسهیلات مورد نیاز را با کارمزد ۱۲ و نیم درصد در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد و سهم هر کشاورز از این تسهیلات ۲۰ میلیون تومان به ازاء هر ۲ هزار متر مربع است.

وی از مجموعه جهاد کشاورزی استان خواست در کنار مردم همه مسائل مربوط به این طرح را دنبال کنند تا به عنوان یک الگوی موفق در دیگر شهرستان‌های استان و حتی دیگر استان‌های کشور نیز عملیاتی شود.

استاندار فارس افزود: توسعه کشت‌های گلخانه ای، کشاورزی استان را تقویت می‌کند و توسعه و ترویج این طرح گامی موثر برای مقابله با خشکسالی و بهره برداری بهینه از آب است.

تبادار گفت: امروز وضعیت آب در استان به مرحله هشدار رسیده و نیاز است در زمینه مدیریت مصرف، برنامه ریزی و اقدامات مناسبی با شرایط موجود صورت گیرد.

شهرستان پاسارگاد در ۱۳۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.