کد خبر : 14805
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 تیر 1395 - 23:59

اجرای طرح یک روستا یک محصول

دهقان نیوز / طرح اشتغالزایی یک روستا یک محصول از طرح های موفق و تحول آفرین صندوق کارآفرین امید است.

دهقان نیوز / طرح اشتغالزایی یک روستا یک محصول از طرح های موفق و تحول آفرین صندوق کارآفرین امید است.

سیدشمس الدین مراثی در جلسه اقتصاد مقاومتی این شهرستان افزود: تقویت اشتغال و فضای کسب و کار در روستاها و توانمندسازی اقتصاد روستایی از مولفه های بارز اقتصاد مقاومتی است.
وی، با بیان اینکه این طرح با حمایت مالی پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و همت و تلاش خود روستائیان انجام می شود، اظهار کرد: طرح اشتغالزایی یک روستا یک محصول از طرح های موفق و تحول آفرین صندوق کارآفرین امید استان است.
سرپرست فرمانداری عجب شیر، یادآور شد: در این طرح بر اساس آمایش سرزمینی صندوق کارآفرین امید این شهرستان از طرح های مختلف تولیدی و مولد روستایی با ارایه تسهیلات ارزان قیمت حمایت و پشتیبانی می کند.
مراثی، ادامه داد: امید می رود این طرح روز به روز و سال به سال با قدرت بیشتر و با برنامه ریزی های بهتر، هدفمندتر و منسجم تر پیش رود.
وی، با اشاره به نقش روستا در عرصه اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی، گفت: روستا به عنوان کانون اصلی تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی محسوب شده چرا که فرهنگ روستا با فرهنگ خوداتکایی و اقتصاد مقاومتی پیوندی مستحکم و دیرینه دارد و توسعه و ترویج این فرهنگ، گامی بلند در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور خواهد شد.
سرپرست فرمانداری عجب شیر، همکاری مسئولانه همه ادارات و نهادهای این شهرستان را در راستای پیشرفت و توسعه پایدار این شهرستان ضروری دانست و یادآوری کرد: برنامه‌ریزی در بخش‌های روستایی و کشاورزی و دوری از روال وقت‌گیر اداری با تدابیر لازم قانونی باید در دستور کار قرار گیرد و زیر‌ساخت‌های توسعه روستایی در آب شرب، راه و بهداشت فراهم شود.
مراثی، افزود: گردشگری و بوم‌گردی نیز از شاخص‌های اساسی این شهرستان برای دست‌یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی است.
وی، از برگزاری نمایشگاه توانمندی های روستائیان در نقاط مختلف کشور را موجب شناساندن قابلیت ها و پتانسیل های موجود در این شهرستان عنوان کرد و گفت: معرفی جاذبه های فرهنگی از جمله آداب و رسوم، بازی های بومی و لباس های محلی باید از اهداف برگزاری این نمایشگاه ها باشد.
وی گفت: رویکرد دولت تدبیر و امید، ایجاد اشتغال و توسعه پایدار بوده و زیربنای دستیابی به این امر توجه به روستاها با همه توان و ظرفیت های اقتصادی و اجتماعی آن ها بوده بنابراین معرفی توانمندی های روستا و پتانسیل های فعالیت اقتصادی مبتنی بر تولید و اشتغال و بکارگیری نیروی انسانی در این زمینه موثر است.
شهرستان عجب شیر با حدود ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۹۸ کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.