کد خبر : 4937
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 اسفند 1394 - 19:27

اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی / بستر سازی جهت تحقق دولت الکترونیک در بخش کشاورزی

دهقان نیوز / تهیه نقشه کاداستر از اراضی کشاورزی بمنظور رسیدن به نتایجی همچون تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی، مدیریت و استفاده بهینه از اراضی، صدور اسناد مالکیت، شناسنامه کردن اراضی کشاورزی و بستر سازی جهت تحقق دولت الکترونیک در بخش کشاورزی می باشد.

دهقان نیوز / تهیه نقشه کاداستر از اراضی کشاورزی و ایجاد پایگاه جامع و یکپارچه داده اطلاعات مکانی و توصیفی به منظور رسیدن به نتایجی همچون تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی، مدیریت و استفاده بهینه از اراضی، صدور اسناد مالکیت، شناسنامه کردن اراضی کشاورزی و بستر سازی جهت تحقق دولت الکترونیک در بخش کشاورزی می باشد.

 

 

 

صفدر نیازی شهرکی در جمع روسا و معاونان ادارات جهاد کشاورزی، ثبت اسناد و املاک و سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کرمان افزود: ۳۰۰ میلیارد ریال آن تاکنون بین استان ها توزیع شده است.
وی گفت: سازمان امور اراضی کشور در راستای اجرای قانون جامع حد نگاری (کاداستر) مصوب ۱۲ بهمن سال ۹۳ مجلس شورای اسلامی و همچنین بخشنامه وزارتی ۱۵ بهمن ماه همان سال در خصوص این طرح، سند راهبردی نظام فنی و اجرایی طرح کاداستر اراضی کشاورزی را تهیه، تصویب و به اجرا گذاشته است.
وی تاکید کرد: نظام فنی و اجرایی همچون سندی راهبردی در امور فنی و اجرایی است.
این مسئول در سازمان امور اراضی کشور با اشاره به نتایج حاصل از اجرای طرح کاداستر گفت: تهیه نقشه کاداستر از اراضی کشاورزی و ایجاد پایگاه جامع و یکپارچه داده اطلاعات مکانی و توصیفی به منظور رسیدن به نتایجی همچون تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی، مدیریت و استفاده بهینه از اراضی، صدور اسناد مالکیت، شناسنامه کردن اراضی کشاورزی و بستر سازی جهت تحقق دولت الکترونیک در بخش کشاورزی می باشد.
وی افزود: در مرحله اول نقشه های بزرگ مقیاس را با استفاده از عکسبرداری هوایی، تصاویر ماهواره ای و نقشه برداری زمینی تهیه می کنیم.
نیازی شهرکی گفت: در مرحله دوم اطلاعات مالکیتی و توصیفی را با مشارکت مردم، شناسایی قطعه و شناسنامه قطعه مورد نظر جمع آوری می کنیم و در مرحله سوم با ایجاد پایگاه اطلاعات کشاورزی از دستگاه های مربوط همچون امور اراضی و منابع طبیعی استعلام و اطلاعات پردازش شده را به اداره کل ثبت و اسناد و املاک استان برای صدور سند مالکیت ارسال می کنیم و به کشاورزان یک سند مالکیت تحویل خواهیم داد که بعدها با مشکل مواجه نشود.
وی با اشاره به اینکه کاداستر در دنیا به عنوان یک زیرساخت قبول شده است گفت: با ظرفیت قابل توجهی که استان کرمان دارد باید هرچه زودتر عکسبرداری در این استان شروع شود چرا که این طرح در بسیاری از نقاط کشور و دنیا اجرا شده و نتایج خوبی هم به همراه داشته است.
وی تصریح کرد: استان کرمان تنها استانی است که بیشترین میزان باغ را در خود جای داده و باید طرح کاداستر (حد نگاری) هرچه زودتر در این استان اجرا شود.
این نشست در محل ساختمان زیتون جهاد کشاورزی کرمان برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.