کد خبر : 36654
تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1396 - 9:52

اجرای طرح نوسازی ناوگان کشاورزی / اعطای تسهیلات با کارمزد ۴ درصد + جزییات

تسهیلات با کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌شود.

رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به اجرای طرح نوسازی ناوگان کشاورزی استان گلستان گفت: ۴۹ درصد کمباین‌های استان گلستان فرسوده است.

عیدمحمد فاروغی در گفتگو با تسنیم درباره طرح بازسازی ناوگان کشاورزی استان اظهار داشت: از ۲۷۰۰ کمباین فعال در عرصه کشاورزی استان گلستان بیش از ۴۹ درصد آنها سن بالای ۲۰سال دارند و فرسوده بود و نیاز به تغییر دارند.

وی تاکید کرد: این کمباین‌ها مستهلک هستند که در ستاد فنی جهاد کشاورزی استان گلستان تصمیم به بازسازی این ناوگان با اعطای تسهیلات با کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌شود.

فاروغی تصریح کرد: در مرحله نخست کمباین‌های با سن ۲۰سال تسهیلات دریافت خواهند کرد که متقاضیان با ارائه مدارک هویتی و پیش فاکتور شرکت‌های مورد تائید می‌توانند تقاضای استفاده از تسهیلات را داشته باشند که از کل قیمت کمباین ۲۰ درصدی سهم متقاضی خواهد بود.

رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی استان گلستان خاطر نشان کرد:۸۰ درصد قیمت خرید کمباین با سود تسهیلات ۴ درصد مناطق محروم پرداخت می‌شود تا شرایط نوسازی ناوگان انجام شود.

وی همچنین از پرداخت تسهیلات بلاعوض ۲۰۰ میلیلون تومانی به خریداران کمباین وش‌چین پنبه خبر داد وافزود: برای توسعه و تقویت مکانیزاسیون کشاورزی و توسعه کشت پنبه، ۴۰ درصد قیمت کل دستگاه کششی وش‌چین پنبه به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

عیدمحمد فاروقی خاطرنشان کرد: علاوه بر کمک بلاعوض به خریداران این دستگاه نیز تسهیلات با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله داده می‌شود و متقاضیان ‌وانند برای دریافت این تسهیلات به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه کنند.

فاروغی با بیان این که ۲۵ درصد هزینه تولید پنبه مربوط  به برداشت سنتی محصول است، گفت: با ورود دستگاه‌های وش‌چین هزینه کشاورزان کاهش و تولید پنبه اقتصادی می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.