کد خبر : 6382
تاریخ انتشار : جمعه 20 فروردین 1395 - 14:36

اجرای طرح خرید صنایع دستی از زنان + جزییات

دهقان نیوز / تولیدات صنایع دستی مددجویان و زنان سرپرست خانوار تا سقف ۲۰ میلیون ریال و با ۳۰ درصد پیش پرداخت خریداری شده و در شبکه های معتبر اینترنتی عرضه می شود.

دهقان نیوز / تولیدات صنایع دستی مددجویان و زنان سرپرست خانوار تا سقف ۲۰ میلیون ریال و با ۳۰ درصد پیش پرداخت خریداری شده و در شبکه های معتبر اینترنتی عرضه می شود.

احمد میدری در نشست با بخشداران، دهیاران و جمعی از کشاورزان شهرستان آبادان افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرحی را اجرایی کرده که بر اساس آن، تولیدات صنایع دستی مددجویان و زنان سرپرست خانوار تا سقف ۲۰ میلیون ریال و با ۳۰ درصد پیش پرداخت خریداری شده و در شبکه های معتبر اینترنتی عرضه می شود.

وی اظهار داشت:در صورتی که کالا به فروش رفت، مجموع پول به تولید کننده پرداخت می شود و در صورتی که کالا فروخته نشد، ۳۰ درصد مشارکتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بین می رود و کالا به تولیدکننده عودت داده می شود.
میدری گفت:این طرح از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده و تجربه خوبی است تا تولیدکنندگان و افرادی که قادر نیستند تولید خود را به راحتی در بازار عرضه کنند، از این فرصت استفاده کنند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد:در استان خوزستان به ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر نیز امکان اجرای این طرح از طریق ورود موسسه خیریه به عنوان واسطه وزارتخانه و تولید کننده خانگی وجود دارد.
وی همچنین از اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ( ۱۰۰ میلیارد ریال آبادان و ۱۰۰ میلیارد ریال خرمشهر) برای احیای کشاورزی و نخلستان ها این دو شهرستان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس قول مساعد مدیرعامل صندوق کارآفرینی این تسهیلات با بهره کم بانکی برای احیا و رشد نخلستان های این دو شهرستان پرداخت می شود.
میدری همچنین با بیان مشکل فروش خرمای کشاورزان آبادان و خرمشهر، افزود:برای خرید محصول نیز قرار شد تا زمینه فروش خرما در بورس کالا با کمک دولت و از سوی شرکت های بازرگانی فراهم شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:با هماهنگی صورت گرفته با فرماندار آبادان فرم های جمع آوری اطلاعات لازم در خصوص اعطای تسهیلات بانکی در اختیار دهیاران روستاها قرار می گیرد.
در این شنست، نمایندگان کشاورزان و فعالان این بخش به بیان مشکلات خود پرداختند.
سال گذشته بیش از ۵۰۰ هزار تن خرما از نخلستان های شهرستان آبادان برداشت شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.