کد خبر : 12215
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 خرداد 1395 - 13:11

اجرای طرح حمایتی شیر خام

دهقان نیوز / طرح حمایتی خرید شیر خام از دامداران آغاز شد . اجرای طرح های حمایتی و خرید تضمینی شیرخام یکی از مهمترین مطالبات دامداران بوده است.

دهقان نیوز / طرح حمایتی خرید شیر خام از دامداران آغاز شد . اجرای طرح های حمایتی و خرید تضمینی شیرخام یکی از مهمترین مطالبات دامداران  بوده است.

امیرحسین افیونی اظهار کرد: در این طرح ملی، سهمیه استان اصفهان روزانه ۲۵۰ تن شیرخام بود که با رایزنی های انجام شده این میزان به ۴۰۰ تن افزایش یافت.
وی افزود: استان اصفهان یکی از استان های پیشرو در اجرای این طرح است که از روز اول اجرای آن، اقدام به خرید شیرخام از دامداران کرد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان توضیح داد: طرح حمایتی خرید شیر خام از دامداران از اول خرداد ماه در سطح ملی آغاز شد که براساس آن ، یکهزار تن شیر خام در سطح کشور از دامداران خریداری می شود.
وی با اشاره به اینکه این میزان شیرخام برای تولید شیرخشک و جهت صادرات خریداری می شود، تصریح کرد: این میزان شیر وارد بازار داخلی نمی شود.
افیونی با اشاره به مشوق های صادراتی دولت برای صادرات شیر خشک گفت: دولت برای صادرات شیر خشک و محصولات لبنی ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته است تا با خرید شیرحمایتی و مشوق های صادراتی ، بازار صادرات شیرخشک و محصولات لبنی از آرامش بهتری برخوردار باشد.
به گفته وی در سال گذشته کل تولید شیر خام در کشور پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تن بود که بالغ بر یک میلیون و ۱۵۰ هزارتن در استان اصفهان تولید شد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان میزان شیر خام تولید شده در این استان را روزانه بیش از سه هزار و ۱۰۰ تن اعلام کرد.
وی نیاز شیرخشک در صنایع داخلی را سالیانه ۷۰ تا ۸۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: واردات شیرخشک در مقایسه با مصرف و نیاز داخلی زیاد نیست.
افیونی افزود: متاسفانه در چندسال گذشته، نرخ خرید شیرخام افزایش نیافت اما کارخانجات شیر، قیمت محصولات خود را افزایش دادند.
وی افزود: از سویی بازپرداخت پول شیر دامداران طولانی تر شد که اگر طرح مشوق صادراتی اجرا شود، به سود دامداران است.
معاون بهبود محصولات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهادکشاورزی استان، ایجاد زنجیره ی تولید و زنجیره شیرخام، فرآوری و عرضه محصولات لبنی است، افزود: این زنجیره مهم در استان اصفهان با توانایی روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ تن شیرخام بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان امسال عملیاتی خواهد شد.
اجرای طرح های حمایتی و خرید تضمینی شیرخام یکی از مهمترین مطالبات دامداران استان اصفهان وسایر شهرهای کشور بوده است.
دامداران اصفهانی از ابتدای سالجاری چندین بار با حضور در سازمان جهاد کشاورزی استان خواستار اجرایی شدن این طرح های حمایتی شده بود.
مصرف سرانه شیر در دنیا ۱۶۰ کیلوگرم و در ایران ۱۰۰ کیلوگرم است و در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته بالای ۳۲۰ کیلوگرم در سال می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.