کد خبر : 27040
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1395 - 12:55

اجرای طرح توسعه سامانه آبیاری نواری در باغات و مزارع

طرح توسعه سامانه آبیاری نواری در باغ ها و مزارع صیفی کشور اجرا می شود.

طرح توسعه سامانه آبیاری نواری در باغ ها و مزارع صیفی کشور اجرا می شود.

علیمراد اکبری در جریان بازدید از طرح های در دست اقدام بخش کشاورزی شهرستان گیلانغرب ، توسعه طرح سامانه های آبیاری نوین در زمین های کشاورزی را از دیگر رویکردهای جدی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: این طرح اکنون با جدیت دنبال و پیگیری می شود.
وی گفت: با توجه به موافقت اصولی وزارت نیرو با تخصیص آب برای اجرای سامانه آبیاری در سطح هزار و ۷۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی دهستان دیره از توابع گیلانغرب، در صورت ابلاغ موافقت نهایی، وزارت جهاد کشاورزی آمادگی اجرای طرح را دارد و مشکلی در این خصوص نداریم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین در خصوص انتقال آب از سد شرفشاه به اراضی کشاورزی دهستان ویژنان از توابع گیلانغرب نیز اضافه کرد که با اجرای این طرح، آب مورد نیاز ۶۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی این دهستان تامین خواهد شد.
اکبری، از اختصاص ۳۵ درصد از مجموع اعتبارها برای مهار آب های مرزی کشور به استان کرمانشاه نیز خبر داد و در عین حال اظهارکرد: تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در بخش اجرای خطوط انتقال آب در زمین های کشاورزی و سامانه های آبیاری در استان کرمانشاه هزینه شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه هم از افزایش مقدار تخصیص آب های مرزی در استان خبر داد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته توسط استاندار و موافقت مرکز، میزان تخصیص آب های مرزی در استان کرمانشاه از ۳۹ هزار و ۸۰۰ هکتار به ۶۳ هزار هکتار افزایش یافته است.
خسرو شهبازی به خبرنگار ایرنا افزود: همسو با اجرای این طرح تاکنون ۹ هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی آماده بهره برداری شده است و روند اجرای شبکه های فرعی در رودخانه های مرزی نیز تا پایان امسال تکمیل می شود.
وی اظهار کرد: تاکنون ۸۵۰ هکتار از زمین های کشاورزی پایاب سد سراب گیلانغرب زیر پوشش قرار گرفته و به بهره برداری رسیده است.
وی گفت: با تمهیدات صورت گرفته طرح آبرسانی به ۴۵۰ هکتار دیگر از زمین های کشاورزی مجاور این سد با صرف ۲۵ میلیارد ریال اعتبار تا دهه فجر امسال تکمیل و به بهره برداری می رسد.
گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه با بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت ، ۴۰ هزار و ۱۶۹ هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.