کد خبر : 2089
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 دی 1394 - 16:26

اجرای طرح بیمه اجتماعی روستاییان / روستاییان با ۱۵ سال پرداخت بیمه بازنشسته می شوند

دهقان نیوز / از مزایای مهم بیمه تأمین اجتماعی جلوگیری از مهاجرت روستائیان است که مانع از توقف چرخه تولید محصولات کشاورزی و دامی می باشد.

دهقان نیوز / از مزایای مهم بیمه تأمین اجتماعی جلوگیری از مهاجرت روستائیان است که مانع از توقف چرخه تولید محصولات کشاورزی و دامی می باشد.

معاون فرماندار هرسین در جلسه ستاد راهبردی بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر گفت: از مزایای مهم بیمه تأمین اجتماعی جلوگیری از مهاجرت روستائیان است که مانع از توقف چرخه تولید محصولات کشاورزی و دامی می باشد.

میرزا حسینی در جلسه ستاد راهبردی بیمه اجتماعی روستائیان و عشایراین شهرستان اظهار داشت: روستائیان باید توجه بیشتری به این موضوع و آینده خود داشته باشند زیرا خدمات مختلفی اعم از بازنشستگی ، از کارافتادگی و پرداخت مستمری را به جامعه هدف خود ارائه می دهد و مزایای استفاده از آن باید بخوبی برای روستائیان تبیین شود بطوریکه پایین بودن درآمد و عدم اطلاع کافی از قوانین آن نباید بهانه ای برای عدم عضویت و ثبت نام باشد.

وی افزود عشایر و روستائیان اعم از اینکه در روستا ساکن باشند یا نباشند می توانند از مزایای این طرح بهره مند شوند و بر اساس مصوبات این طرح ، روستاییان و عشایر یک سوم از حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند و مابقی آن توسط دولت پرداخت می‌شود.

فرماندار شهرستان خاطرنشان کرد : بیمه شدگانی که ۱۵سال حق پرداخت بیمه داشته باشند و به سن ۶۵ سالگی رسیده ‌باشند از تمامی مزایای بازنشستگی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر برخوردار خواهند شد البته اصلاحاتی در قانون فوق صورت گرفته که به تأیید شورای نگهبان رسیده است ولی هنوز ابلاغ و اجرایی نشده است ضمن اینکه هم اکنون سقف سنی برای ورود به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایربرداشته شده است و تا پایان سال ۱۳۹۴ این روند ادامه خواهد داشت و این یک امتیاز مهم برای جامعه هدف است.

وی افزود از مزایای مهم این طرح جلوگیری از مهاجرت روستائیان است که یکی از عوامل مهم آسیب های روستایی و جلوگیری از توقف چرخه تولید محصولات کشاورزی و دامی می باشد و این توجه ویژه و اهمیت دولت به کرامت روستائیان  می باشد .

معاون فرماندار خاطر نشان کرد: یکی از برکات مهم نظام و دولت ارتقاء وضعیت اجتماعی و رفاهی روستائیان می باشد که بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر گامی مهمی در تحقق این امر است .

میرزا حسینی در پایان عنوان داشت: در راستای اجرای این طرح ۱۳۲۱ خانوار در بخش مرکزی ثبت نام نموده اند و خواستار اطلاع رسانی بیشتر به روستائیان در راستای استفاده از مزایای بیمه شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.