کد خبر : 20511
تاریخ انتشار : شنبه 27 شهریور 1395 - 8:52

ابراز رضایت رئیس کمیسیون کشاورزی از سیاست های کشاورزی دولت

خوشبختانه وزارت جهاد کشاورزی تاکنون در زمینه تقویت تولید داخلی خوب عمل کرد و سیاست این وزراتخانه همسو با اقتصاد مقاومتی است و مجلس شورای اسلامی هم به صورت جدی از آن حمایت می کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: امسال نیازی به واردات برنج نداریم

علی محمد شاعری در نشست خبری با اصحاب رسانه شرق مازندران در منطقه گردشگری عباس آباد بهشهر افزود: بر اساس برآوردهای کارشناسی ، امسال ۲ و نیم میلیون تن برنج در کشور تولید شد که نیاز کشور را پوشش می دهد .
نماینده مردم بهشهر ، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر سرانه مصرف برنج را ۳۰ کیلوگرم در سال در نظر بگیریم و جمعیت کشور را هم ۸۰ میلیون نفر ، نیاز ما سالانه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار کیلوگرم برنج است که بر اساس برآوردها بیشتر از این میزان تولید داریم .
وی با اعلام این که واردات برنج به تولید داخلی ضربه می زند و کشاورزان را بی انگیزه می کند ، افزود : در سال اقتصاد مقاومتی که اساس آن حمایت از تولید داخلی و خود اتکایی است ، وارد کردن توجیه ندارد.
شاعری گفت: باید روی این موضوع که کشور نیازی به واردات برنج ندارد ، ایستادگی و از واردات این محصول راهبردی با هدف حمایت از تولید داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی جلوگیری کرد.
** تحقق اقتصاد مقاومتی در تولید گندم
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از سیاست های کشاورزی دولت تدبیر و امید ابراز رضایت کرد و گفت : خوشبختانه وزارت جهاد کشاورزی تاکنون در زمینه تقویت تولید داخلی خوب عمل کرد و سیاست این وزراتخانه همسو با اقتصاد مقاومتی است و مجلس شورای اسلامی هم به صورت جدی از آن حمایت می کند .
وی افزود : پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی امسال سبب شده است تا در تولید گندم کشور به خود کفایی برسد و تاکنون کشاورزان حدود ۱۱ و نیم میلیون تن گندم تحویل مراجع خرید داده اند.
شاعری با اعلام این که مطالبات گندم کاران تا ۲ هفته آینده پرداخت می شود ، افزود : بر اساس اعلام مسئولان وزارت جهاد کشاورزی تاکنون بهای ۶۰ درصد از گندم خریداری شده به کشاورزان پرداخت شده است و دولت قول داده بود ۴۰ درصد بقیه را هم تا پایان شهریور پرداخت کند که در آخرین صحبتی که با مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی داشتم ، اعلام شد که تا ۲ هفته دیگر پرداخت خواهند کرد.
وی بر ضرورت تحقق وعده داده شده به گندمکاران تاکید کرد و گفت : فصل زراعی جدید در حال آغاز است و کشاورزان باید نهاده ، بذر و کود مورد نیاز را خریداری و زمین را برای کشت آماده کنند و به نوعی تصمیم بگیرند که چقدر بکارند تا این افزایش تولید در سال جاری در سال آینده تکرار شود.
** وعده پیگیری جدی کوه خواری در شرق مازندران
نماینده مردم شهرستان های شرق مازندران همچنین به پدیده کوه خواری در این منطقه اشاره کرد و گفت که این موضوع از مطالبات جدی ماست که با قوت دنبال می شود.
شاعری افزود : اعتقاد داریم که کوه هم جان دارد و همان طور که به محیط زیست ضربه وارد می شود ، باید در احیای آن هم تلاش شود و در مساله کوه خواری با جدیت دنبال خواهد شد.
** ۶۰۰ هزار هکتار جنگل مخروبه در شمال
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین با اشاره به طرح تنفس جنگل ، راه نجات جنگل های شمال کشور را تنفس طولانی مدت آن دانست .
وی گفت : جنگل های شمال نیازمند تجدید حیات است و برای این کار باید قرق شود.
شاعری افزود : در مجموع ۶۰۰ هزار هکتار جنگل مخروبه در شمال کشور وجود دارد که باید توجه جدی به این وضعیت داشته باشیم و بدانیم جنگل های شمال زیستگاه سوزنی برگ ها نیست.
این نماینده مجلس گفت: با توجه به جمعیت ۳۰ میلیون نفری که از مازندران به عنوان گردشگرگاه استفاده می کنند ، این استان ظرفیت بزرگ ایران اسلامی است که باید از استان های اول باشد و رتبه پانزدهم برازنده آن نیست .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.