کد خبر : 5102
تاریخ انتشار : جمعه 14 اسفند 1394 - 11:07

ابتکار جالب منابع طبیعی + عکس

دهقان نیوز / نهال از طریق اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به صورت رایگان در اختیار خانواده ها برای برگزاری جش تولد در طبیعت قرار می گیرد.

دهقان نیوز:
[ad_1]

دهقان نیوز / نهال از طریق اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به صورت رایگان در اختیار خانواده ها برای برگزاری جش تولد در طبیعت قرار می گیرد.

 

ابوطالب قزلسفلو گفت: این اقدام با توجه به شعار امسال هفته گرامیداشت منابع طبیعی و آبخیزداری که تحت عنوان مدیریت جامع منابع طبیعی با مشارکت مردم و همچنین تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت این حوزه و سرمایه گذاری در امر فرهنگ سازی برای مقابله با آسیب های آن به اجرا در می آید.
وی افزود: آندسته از خانواده هایی که علاقمند به انتقال جشن تولد کودکان خود از داخل منازل و صرف نظر از هزینه های سنگین به دامن طبیعت و بسنده کردن این جشن به غرس نهال هستند، می توانند برای دریافت راهنمایی به منظور تهیه نهال و محل غرس با سامانه ۱۵۰۴ تماس تلفنی داشته باشند.
وی اضافه کرد: نهال نیز از طریق اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به صورت رایگان در اختیار خانواده ها برای برگزاری جش تولد در طبیعت قرار می گیرد.
به گفته وی در زمان حاضر نیاز مبرم به احیا و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی گلستان داریم و یکی از راهکارهای موثر آن سرمایه گذاری بیش از گذشته روی افزایش سطح آگاهی و مشارکت آحاد جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان است.
قزلسفلو توزیع نهال مثمر و غیرمثمر به طور رایگان بین مردم بویژه کشاورزان، ایجاد بوستان روستایی با غرس ۱۵ هزار اصله نهال در وسعت ۲۵ هکتار از زمین های شهرستان آق قلا به یاد ۴ هزار شهید والامقام گلستان، اهدای جوایز به دانش آموزان برگزیده در خلق آثار در خصوص مشارکت در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری، تجلیل از قُرق بانان و دهیاران همکار با منابع طبیعی، معرفی دو طرح آموزشی و پژوهشی با مشارکت دانشگاه های منابع طبیعی گرگان و گنبدکاووس، هم اندیشی با قضات دادگستری و استفاده از نقطه نظرهای آن ها در رفع مسائل و مشکلات حوزه جنگل ها و مراتع را از جمله ویژه برنامه های شاخص گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان برشمرد.
گلستان با افزون بر ۲۱ هزار کیلومتر مربع وسعت در شمال کشور قرار دارد که حوزه منابع طبیعی استان شامل یک میلیون و ۳۹۷ هزار هکتار اراضی ملی، ۴۵۲ هزار هکتار جنگل، ۸۶۲ هزار هکتار مرتع، ۲۶ هکتار بیابان، ۲۰ هزار هکتار اراضی ساحلی و ۶۲ هزار هکتار اراضی موات است.
در استان گلستان یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر جمعیت زندگی می کنند که در ۲۹ نقطه شهری و هزار و هشت روستا سکونت دارند و بیشتر آنها از طریق کشاورزی و دامپروری امرار معاش می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.