کد خبر : 18367
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهریور 1395 - 17:07

آغاز پرداخت بهای گندم خریداری شده از کشاورزان

پرداخت بهای گندم خریداری شده از کشاورزان آغاز شد

 پرداخت بهای گندم خریداری شده از کشاورزان آغاز شد

اسمعیل کریم زاده افزود: کشاورزان می توانند به ترتیب و بر اساس زمان تحویل محصول نسبت به دریافت ۵۰ درصد از بهای گندم تحویلی خود اقدام کنند.
وی بیان کرد: از آغاز فصل خرید تا کنون ۵۹۳ هزار تن گندم به ارزش هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از گندمکاران استان خریداری شده است.
کریم زاده اضافه کرد: پیش بینی خرید امسال ۶۰۰ هزار تن بوده که احتمال دارد به علت بارشهای خوب فصل بهار در استان بیشتر از این مقدار نیز خریداری شود.
وی بیان کرد: هم اکنون ۱۳۰ مرکز خرید در آذربایجان غربی از جمله مراکز خرید اداره تعاون روستایی و شرکت غله و خدمات بازرگانی در استان مشغول خرید گندم تولیدی و مازاد بر مصرف کشاورزان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به پرداخت نشدن طلب چغندرکاران نیز گفت: چغندرکاران استان ۲۴۰ میلیارد ریال از کارخانه ها طلب دارند.
وی افزود: امسال میزان سطح ابلاغی برای کشت چغندر ۲۷ هزار هکتار بود که برخی کشاورزان آزاد کار موجب افزایش سطح زیر کشت این محصول شدند.
کریم زاده اضافه کرد: در صدد هستیم تا با ارائه الگوی کشت مناسب با اقلیم منطقه و با معرفی ارقام جدید و پر محصول، از افزایش سطح زیر کشت چغندر قند جلوگیری کرده و نسبت به افزایش بهره وری در واحد سطح اقدام کنیم.
به گزارش ایرنا، برداشت گندم از اراضی کشاورزی استان از تیرماه شروع شده و تا اواخر شهریور ادامه دارد.
آذربایجان غربی استانی با افزون بر ۲۳۵ هزار بهره بردار کشاورزی است که در ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی این استان به کار کشاورزی مشغول هستند.
این استان دارای ۱۲۰ هزار هکتار باغ و حدود ۷۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و زراعی است.
محصولاتی مانند گندم، سیب، چغندر قند، انگور و انواع میوه های هسته دار از جمله محصولات تولیدی این استان است که علاوه بر تامین نیازهای مردم استان، نیازهای سایر مناطق و استانهای کشور را نیز تامین می کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.