کد خبر : 10214
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 خرداد 1395 - 13:46

آغاز طرح خرید حمایتی شیر از دامداران

دهقان نیوز / طرح خرید حمایتی شیر از دامداران آغاز شد. این طرح با هدف کنترل و مدیریت بازار شیر به صورت سراسری و در هفت استان کشور آغاز شده است.

 

دهقان نیوز / طرح خرید حمایتی شیر از دامداران آغاز شد. این طرح با هدف کنترل و مدیریت بازار شیر به صورت سراسری و در هفت استان کشور آغاز شده است.

 

ذبیح الله غریب اظهار داشت: این طرح با هدف کنترل و مدیریت بازار شیر به صورت سراسری و در هفت استان کشور آغاز شده است.
به گفته وی، چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از قطب تولید شیر و گوشت در کشور مطرح است و هم اینک سه درصد شیر کشور در این استان تولید می شود.
غریب با بیان اینکه، این طرح با خرید تضمینی تفاوت داشته و قیمت خاصی برای خرید شیر در نظر گرفته نمی شود، افزود: سازمان تعاونی روستایی، اتحادیه دامداران، سازمان جهادکشاورزی و تشکل های بخش خصوصی در کمیته ای هر دو هفته یکبار، قیمت روز بازار آزاد شیر را پایش و قیمت خرید حمایتی شیر را ۵۰۰ تا یکهزار ریال بیشتر از قیمت بازار آزاد تعیین می کنند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تصریح کرد: سال گذشته ۲۲۵ هزار تن شیر در استان تولید و امسال تولید ۲۴۰ هزار تن شیر پیش بینی شده است.
غریب ادامه داد: در این طرح برای استان های چهارمحال و بختیاری و اصفهان خرید حمایتی روزانه ۲۵۰ تن شیر در نظر گرفته شده که وجود کارخانه تولید شیرخشک در شهرکرد ظرفیت مناسبی برای اجرای این طرح است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.