کد خبر : 707
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 آبان 1394 - 9:28

سموم بی کیفیت از چرخه کشاورزی حذف می شود

دهقان نیوز / در این راستا کلینیک‌های گیاه‌پزشکی با کمک بخش خصوصی نیز در کشور توسعه می‌یابد که در این راستا ۴ هزار ناظر در این کلینیک‌ها فعالیت می‌کنند که می‌تواند در پایش آفات بسیار کمک کند و سبب کاهش مصرف سموم شود.

دهقان نیوز / در این راستا کلینیک‌های گیاه‌پزشکی با کمک بخش خصوصی نیز در کشور توسعه می‌یابد که در این راستا ۴ هزار ناظر در این کلینیک‌ها فعالیت می‌کنند که می‌تواند در پایش آفات بسیار کمک کند و سبب کاهش مصرف سموم شود.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با هدف شناسایی و حذف سموم بی‌کیفیت در کشور، کار ثبت سموم کشاورزی با نام تجاری آغاز شده است.

محمد علی باغستانی گفته کار ثبت سموم کشاورزی با نام تجاری در کشور آغاز شده که سبب می‌شود سموم با کیفیت پایین از چرخه مصرف کشاورزان حذف شود.

  وی افزود: در این راستا موضوع ساماندهی فروشگاه‌ها و مرکز توزیع سموم نیز در کشور آغاز شده و این طرح در همه استان‌های کشور اجرا می‌شود تا کارشناسان خبره در چرخه توزیع سموم در کشور فعالیت داشته باشند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور تصریح کرد: نظارت بر مراکز و فروشگاه‌های سموم در کشور به‌صورت جدی انجام می‌شود و کشاورزان با نسخه نسبت به تهیه سم مورد نیاز محصول خود اقدام کنند.

 باغستانی افزود: در این راستا کلینیک‌های گیاه‌پزشکی با کمک بخش خصوصی نیز در کشور توسعه می‌یابد که در این راستا ۴ هزار ناظر در این کلینیک‌ها فعالیت می‌کنند که می‌تواند در پایش آفات بسیار کمک کند و سبب کاهش مصرف سموم شود

 رئیس سازمان حفظ نباتات کشور درباره میزان مصرف سموم و شکایت برخی کشاورزان از سموم بی‌کیفیت گفت: میزان مصرف سموم در کشور نسبت به میانگین جهانی پایین‌تر است و در کشور میزان مصرف سم از نظر میزان استفاده مؤثر ۵۵۰ تا ۶۰۰ گرم در هکتار است اما این میزان در میانگین جهانی بالای یک کیلوگرم است.

 وی افزود: در میزان استفاده از سموم وضعیت نگران‌کننده‌ای نداریم و علت آن شرایط اقلیمی و میزان بارندگی در سطح کشور است.

 باغستانی گفت: ناآگاهی و شناخت کافی نداشتن کشاورزان و بهره‌برداری درباره نوع و زمان استفاده از سموم سبب وجود آفات در برخی اراضی می‌شود.

 رئیس سازمان حفظ نباتات کشور تصریح کرد: برای کاهش این مشکلات، آموزش کشاورزان و بهره‌برداران برای کاربرد زمان و نوع سم و ادوات سم‌پاشی در دستور کار قرار گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.