کد خبر : 54401
تاریخ انتشار : جمعه 16 خرداد 1399 - 10:42

مشاور وزیر جهاد کشاورزی:

آخرین مدل خودروها در جاده تردد می کند ولی کشاورز برای کمباین مشکل دارد / گندم ما همتراز با استانداردهای اروپایی است

آخرین مدل خودروها در جاده تردد می کند ولی کشاورز برای کمباین مشکل دارد / گندم ما همتراز با استانداردهای اروپایی است

برای خرید کمباین باید به کشاورزان و کسانی که توان واردات کمباین دارند، کمک کنیم.

برای خرید کمباین باید به کشاورزان و کسانی که توان واردات کمباین دارند، کمک کنیم.

مجری طرح گندم گفت: در هفت سال گذشته، افزایش تولیدات بخش کشاورزی به دلیل افزایش بهره وری بوده است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گندم در بازدید از مزارع استان خراسان شمالی گفت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی، ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی است به طوری که در هفت سال گذشته، افزایش تولیدات بخش کشاورزی به دلیل افزایش بهره وری بود.

اسفندیاری پور گفت: توسعه استان در ارقام جدید اصلاح شده و گواهی شده و بخش عمده ای از تولیدات، مدیون محققان و تولیدکنندگان بذری است.

وی گفت: برای تولید پایدار، باید فاصله قیمت دانه و بذر گواهی شده را کاهش دهیم و باید به کشاورزان یارانه بدهیم تا بتواند از بذر اصلاح شده استفاده کنند.

اسفندیاری پور گفت: کنترل نکردن عوامل بیماری زا، آفات و علف های هرز، می تواند تا ۵۰ درصد به گندم خسارت وارد کند بنابراین برای کاهش تردد در مزرعه باید با یارانه و مساعدت های دولتی، لاستیک های باریک در اختیار کشاورزان قرار گیرد تا به راحتی و کمترین لهیدگی خاک، با علف های هرز و بیماری ها، مبارزه شود و کود پاشی صورت گیرد.

مجری طرح گندم به ضایعات هنگام برداشت اشاره کرد و گفت: برای خرید کمباین باید به کشاورزان و کسانی که توان واردات کمباین دارند، کمک کنیم.

اسفندیاری پور یادآور شد: در جاده های کشور، آخرین مدل خودروها تردد دارند چرا در مزارع ما نباید فناوری در اختیار کشاورز باشد و برای کمباین مشکل داشته باشد و هنگام برداشت محصول یکساله خود معطل بماند.

وی گفت: دستگاه های سیاستگذار و تامین کننده منابع باید به این بخش وارد شوند و در حمایت کردن از این بخش مضایقه نکنند تا تولید استمرار داشته باشد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گندم گفت: گندم استان در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد به طوری که مزرعه سبز خرم که ۴۰۰ هکتار گندم بذری با تولید ۱۵۰۰ تن را دارد همتراز با استانداردهای اروپایی است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.