کد خبر : 474
تاریخ انتشار : جمعه 1 آبان 1394 - 12:16

آخرین خبر از نرخ تضمینی گندم برای سال زراعی جدید

دهقان نیوز / گله‌مندی کشاورزان در سنوات گذشته مربوط به کمبود کودهای شیمیایی است. تا قبل از پایان مهرماه نرخ قیمت خرید گندم اعلام می‌شود.

دهقان نیوز / گله‌مندی کشاورزان در سنوات گذشته مربوط به کمبود کودهای شیمیایی است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به عدم اعلام نرخ تضمینی خرید محصولات کشاورزی گفت: تا قبل از پایان مهرماه نرخ قیمت خرید گندم اعلام می‌شود.

به گزارش دهقان نیوز، اسماعیل اسفندیاری‌پور مشاور وزیر جهاد کشاورزی در خصوص وضعیت کشت گندم در کشور اظهار کرد: در سال گذشته ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور زیر کشت گندم رفت به طوری که ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم تولید شد.

این مسئول با اشاره به افزایش ۲۰٫۵ درصدی خرید گندم گفت: در سال گذشته هشت میلیون و ۸۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان به سیلوها و انبارها  انتقال داده شد.

اسفندیاری‌پور در ادامه با اشاره به اجرای فاکتورهایی به صورت مستمر برای افزایش تولید بذر افزود: برای افزایش تولید بذر می بایست تناوب زراعی رعایت شود به گونه‌ای که  قبل از کشت گندم محصولاتی همچون غلات، حبوبات، چغندرقند و… متناسب با اقلیم مناطق کشت شود.

وی با اشاره به اینکه در تامین بذر هیچ محدودیتی وجود ندارد، گفت:  ۴۰۵ هزار تن بذر فرآوری شده از ارقام گندم آبی متناسب با اقلیم مناطق مختلف در دسترس کشاورزان است.

مجری طرح گندم کشور گله‌مندی کشاورزان در سنوات گذشته را کمبود کودهای شیمیایی دانست و اعلام کرد: خوشبختانه امسال کودهای مورد نیاز کشاورزان به مقدار کافی تامین و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه تغذیه و مصرف کود باید متناسب با گیاه باشد، گفت: کودهای شیمیایی به عنوان غذای گیاه شناخته می‌شوند که باید به مقدار کافی در اختیار گیاه قرار گیرد و برای استفاده بیشتر از پتانسیل مزرعه می‌توان از  کشت‌های مکانیزه، خطی کاری‌های مناسب با هر منطقه و سایر پارامترها مانند آبیاری موضعی یا قطره‌ای استفاده کرد.

مجری طرج گندم در خصوص معوق بودن قیمت خرید گندم برای کشاورزان بیان کرد: در ۲ سال گذشته قیمت‌ها قبل از شهریور ماه اعلام می‌شد و ما هم به عنوان پیگیری کننده امور کشاورزان علاقه مندیم که سازمان‌های مسئول هرچه زودتر قیمت‌ها را اعلام کنند تا کشاورزان هم بتوانند نوع کشت و ترکیب کشت را بر اساس قیمت‌ها طراحی کنند.

این مسئول تصریح کرد: قیمت نهایی خرید این محصول با توجه به قیمت پیشنهادی ارسال شده به وزارتخانه تعیین و تا قبل از پایان مهرماه نرخ قیمت خرید گندم اعلام می‌شود.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد: با پایش و پیگیری لازم در جهت حمایت از کشاورزی، تلاش دست اندکاران و همت کشاورزان وضعیت کشت خوبی در سال زراعی جاری داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.