کد خبر : 15802
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1395 - 13:10

آتش زدن بقایای کشاورزی زیانبار است / یک مسئول: آتش زدن به مصلحت کشاورزان نیست / با متخلفان برخورد می کنیم

این کار ضمن آسیب به خاک و زمین زراعی، موجب آلودگی محیط زیست می گردد.

 

این کار ضمن آسیب به خاک و زمین زراعی، موجب آلودگی محیط زیست می گردد.

محمد قیومی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد  در خصوص آتش سوزی های اخیر مزارع کشاورزی در شهرستان نظرآباد گفت: کشاورزان به منظور آماده سازی مزارع برای کشت مجدد و به جهت تسهیل در از بین بردن کاه و کلش باقی مانده، پس از برداشت محصول اقدام به آتش زدن مزارع خود می نمودند اما این امر ، بدلیل ایجاد آلودگی هوا ، احتمال سوزاندن درختان حاشیه مزارع و نیز خسارت به محصولات زراعی زمین های همجوار غیرقانونی بوده و آتش زدن بقایای محصولات به هیچ وجه به مصلحت کشاورزان نیست.
قیومی افزود: این اتفاق امسال در شهرستان نظرآباد توسط کشاورزان در بیش از دو هکتار زمین اتفاق افتاد و دلیل آن نبود علم و آگاهی کشاورزان بود.
وی تصریح کرد: اداره جهاد کشاورزی و محیط زیست باید در سطح شهر با نصب بنرهایی کشاورزان را از معایب این آتش سوزی ها آگاه نموده و این باور غلط کشاورزان را با آموزش و اطلاع رسانی از بین ببرد چرا که این کار ضمن آسیب به خاک و زمین زراعی، موجب آلودگی محیط زیست می گردد.
قیومی اظهار داشت : با همکاری جهاد کشاورزی یکی از متخلفین آتش سوزی مزارع، که در حال آتش زدن مزارع کشاورزی خود بود را دستگیر کردیم ولی فرد مذکور از ممنوعیت این امر اطلاع چندانی نداشت.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد گفت : باتوجه به عواقبی که آتش سوزی های اخیر داشت، پس از این با متخلفان آتش سوزی برخورد قانونی خواهیم کرد.
وی افزود : تمهیداتی نیز با جهادکشاورزی ، معاونت عمرانی فرماندار ، شبکه بهداشت و اداره حفاظت محیط زیست مبنی بر دریافت تعهد از کشاورزانی که گندم و جو برداشت میکنند اتخاذ شده وبا هرکسی که اقدام به آتش زدن زمین کشاورزی نماید به جد برخورد قانونی خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.