کد خبر : 36921
تاریخ انتشار : جمعه 8 دی 1396 - 22:23

آبیاری غرقابی و سنتی باید غیرقانونی شود

به نظر می رسد آبیاری غرقابی و سنتی باید منع قانونی پیدا بکند.

وی در عین حال با اشاره به خشکسالی های متوالی در کشور و حجم زیاد مصرف آب بویژه در بخش کشاورزی و پیش بینی بحران آب در آینده متذکر شد: جهت رعایت حقوق نسل های آینده به نظر می رسد آبیاری غرقابی و سنتی باید منع قانونی پیدا بکند.

 خطیب جمعه اردبیل با اشاره به مناسبت ۹ دی روز بصیرت و میثاق با ولایت گفت: رسیدن به مطالبات با خروج از قانون، دیکتاتوری است و با وجود آن نمی توان از دموکراسی صحبت کرد.

به گزارش مهر، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: در حادثه سال ۸۸ در اثر خطای بخشی از سیاسیون کشور، استکبار جهانی به طمع افتاد و وارد معرکه شد، اما وقتی ملت ما متوجه شد که موضوع از یک رقابت سالم سیاسی فراتر رفته و بیگانه سکاندار قضیه شده و امید و طمع پیدا کرده، با حضور حماسی خود دندان طمع دشمن را کشید.

وی تصریح کرد: حضور چهار میلیون نفر بدون تبلیغات قبلی و کاملا خودجوش، مثل یک رفراندوم ملی بود و غائله را تمام کرد و استکبار جهانی از همان روز کینه این ملت را به دل گرفته و انتقام می گیرد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری درس بزرگ این حادثه را تمکین به قانون برشمرد و اضافه کرد: درس بزرگ آن حادثه شوم این بود که ما باید جرأت پیگیری امور خود از طریق مراجع قانونی را داشته باشیم. در هیچ کشوری مطالبه خارج از چارچوب قانون را تحسین نمی کنند.

وی با بیان اینکه اگر نظام در برابر مطالبه غیرقانونی ساکت می ماند، این گونه مطالبه به یک عادت تبدیل می شد، ادامه داد: در نتیجه نظام در تمام انتخابات گرفتار این رفتارهای غیرقانونی می شد.

سیاه نمایی یک جناح ظلم به دستاوردهای انقلاب و بی‌بصیرتی است

عاملی با تاکید بر اینکه حرکت در مسیر غیرقانونی مصالح کلان را ضایع و دشمن را جری و کشور را به چالش های امنیتی شدید دچار و فرصت ها را ویران می کند و هیچ فائده ای ندارد، متذکر شد: رسیدن به مطالبات با خروج از قانون، دیکتاتوری است.

وی به ضرورت بصیرت مسئولین، ملت، امت، فعالان سیاسی، جناح ها و نخبگان در زمان معاصر اشاره کرد و یادآور شد: زخم دشمن بسیار عمیق است و حجم توطئه های آنان فراتر از تصور ماست.

امام جمعه اردبیل اختلافات باورسوز سیاسی، قومی و مذهبی را از بی بصیرتی دانست و ادامه داد: سیاه نمایی یک جناح، ظلم به دستاوردهای بزرگ انقلاب و از بی بصیرتی است. اینکه یک جناح جهت غلبه بر جناح مقابل کل نظام را زیر سؤال می برد یا دیگری معوقات را اختلاس نام می گذارد، از بی بصیرتی است.

یک مسئول باید بداند که جمع آوری پول مردم توسط یک بنیاد مالی ممکن است توطئه دشمن باشد

وی بیان داشت: یک مسئول باید با بصیرت خود درک کند که جمع آوری پول مردم توسط یک بنیاد مالی با ۳۳ درصد سود، ممکن است توطئه دشمن باشد چون نه تولید و نه تجارت این سود را ندارد و شکست، حتمی است.

عاملی در خصوص ضرورت بصیرت برای امت افزود: اینکه الجزیره می گوید عادی سازی روابط عرب با اسرائیل ایران را به یک قهرمان جهان اسلام تبدیل می کند، به همین سادگی نیست. در اینجا استکبار جهانی تماشا نمی کند و از داخل عالم اسلام قهرمان بدلی درست می کند تا در ظاهر با اسرائیل درگیر شود ولی در باطن در تل آویو در سفارت خودش با آنها جشن عید مخصوص صهیونیست ها را برپا کند. اسامه بن لادن هم دقیقا برای این درست شد که حضرت امام به عنوان الگو، رهبر و راهبر برای امت مطرح نشود.

وی با اشاره به طرح محرمانه مشترک اسرائیل و آمریکا بر علیه ایران تاکید کرد: این طرح که تأمین مالی آن بر عهده آمریکاست دقیقا ناظر به جنگ روانی و ایجاد نارضایتی در داخل ایران است.

جنگ روانی ظالمانه بر علیه ایران در طول تاریخ نظیر ندارد

عاملی با اشاره به ورود روزانه میلیون ها فیلم، کلیپ و نوشته از طریق هزاران کانال، سایت و وب سایت به فضای ایران عنوان کرد: این جنگ روانی ظالمانه بر علیه ایران دقیقا مثل محاصره اقتصادی بر علیه کشورمان در طول تاریخ نظیر ندارد آنها در این جنگ نا برابر واقعیت را بر ملت ما مشتبه می کنند و تمام تلاش آنها این است که در تشخیص مسائل کلان ملت ما را به خطا بیاندازند.

وی با اشاره به طرح هفته گذشته دولت آمریکا مبنی بر انتشار ثروت رهبر ایران اضافه کرد: ما از این اقدام در صورتی که آنها صادق باشند استقبال می کنیم. رهبر ایران تنها رهبری در جهان است که در تنظیم زندگی خود از ملت خود و از استطاعت عمومی فاصله نگرفته است. او تنها رهبری است که در منطقه قدیمی پایتخت کشور خود به یک خانه محقر اکتفاء کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: آمریکا اگر نیت خیر دارد ثروت ها و کاخ های ژاندارم های خود در منطقه را که در اروپا، آمریکا و مناطق فاسد جهان برای خود ساخته اند منتشر کند.

آبیاری غرقابی و سنتی باید غیرقانونی شود

وی در عین حال با اشاره به خشکسالی های متوالی در کشور و حجم زیاد مصرف آب بویژه در بخش کشاورزی و پیش بینی بحران آب در آینده متذکر شد: جهت رعایت حقوق نسل های آینده به نظر می رسد آبیاری غرقابی و سنتی باید منع قانونی پیدا بکند.

عاملی بیان داشت: با اینکه دولت ۸۵ درصد هزینه آبیاری قطره ای و بارانی را خود متقبل می شود و برای ۱۵ درصد بقیه وام می دهد ولی باز بخش عمده ای از کشاورزان به مصلحت خطیر خودشان توجه نمی کنند و از آبیاری غرقابی استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه امروز آبیاری غرقابی مصداق بارز اسراف و کفران نعمت و اضاعه حقوق دیگران است، یادآور شد: جنوب استان اردبیل از جهت آب غنی است ولی کمتر مهار شده است. با مذاکره ای که با مدیریت آب شد آنها آمادگی خود را جهت تخصیص آب در صورت ارائه طرح اعلام کردند.

سفر وزیر نیرو فرصتی برای تعیین تکلیف حقابه دشت مغان است

خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: سد نساز در جنوب استان احداث شده و دولت ۸۵ درصد سهم خود را پرداخت کرده ولی کشاورزان قادر به پرداخت ۱۵ درصد مابقی نیستند. در این راستا طی صحبتی که با استاندار اردبیل صورت گرفت بنا شد که ۱۵ درصد کشاورزان را نیز که رقمی بالغ بر پنجاه میلیون تومان می باشد، دولت تقبل کند.

وی با اشاره به سفر وزیر نیرو طی هفته جاری به این استان و بررسی حقابه مغان از رود ارس تاکید کرد: حضور وزیر نیرو فرصت خوبی است که حقابه دشت مغان کاملا تضمین و نگرانی ها برطرف و زمینه تبلیغات سوء در این باب به کلی بسته شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.