کد خبر : 58237
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مرداد 1401 - 7:39

یارانه کشت از سال ۱۴۰۲ پرداخت می شود + جزییات

یارانه کشت از سال ۱۴۰۲ پرداخت می شود + جزییات

برای سال زراعی آینده یارانه کاشت ارائه خواهد شد.

برای سال زراعی آینده حمایت از تولید کشت گندم در حدود ۵ میلیون هکتار انجام خواهد شد و یارانه کاشت به صورت خدمات از جمله بیمه فراگیر گندم، حمل، ورود دانش و کارشناس به مزرعه و کود و سم ارائه خواهد شد.

سال آینده در تولید گندم به خودکفایی می‌رسیم.
رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بر اساس برنامه‌های در دست اقدام برآورد می شود سال آینده میزان خرید تضمینی گندم به بیش از ۹ میلیون تن برسد و در صورت داشتن بارشی حتی مانند امسال به خودکفایی خواهیم رسید.
عطاءالله هاشمی در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: در سال جاری با توجه به واقعی شدن قیمت گندم، کشاورزان تمام محصول خود را به دولت فروختند و در حالی که در سال گذشته تنها ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تن گندم توسط دولت خریداری شد اما در سال جاری تا به امروز میزان خرید تضمینی گندم در مرز ۷ میلیون تن قرار دارد.

وی افزود: امیدواریم تا پایان فصل میزان خرید تضمینی گندم بیش از ۷ میلیون تن باشد زیرا در استان های سردسیر هنوز برداشت گندم ادامه دارد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: در مقایسه با سال قبل حداقل ۲٫۵ میلیون تن افزایش خرید گندم خواهیم داشت و میزان تولید گندم در کشور افزایش مناسبی داشته است.

پرداخت یارانه کشت گندم از سال آینده

وی تصریح کرد: با کمک ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت جهاد کشاورزی طرح جهش تولید در کشور اجرایی شد که در سال آینده در سطح بیشتری انجام می شود در این طرح کشاورزان از لحاظ تامین مواد اولیه تولید و آموزش برای تولید در دیمزار ها حمایت می‌شوند.

هاشمی گفت: برای سال زراعی آینده حمایت از تولید کشت گندم در حدود ۵ میلیون هکتار انجام خواهد شد و یارانه کاشت به صورت خدمات از جمله بیمه فراگیر گندم، حمل، ورود دانش و کارشناس به مزرعه و کود و سم ارائه خواهد شد.

وی اظهار داشت: در صورتی که حتی ارائه بارشی مانند امسال داشته باشیم در سال آینده ۹ میلیون تن خرید تضمینی گندم خواهیم داشت.

وی گفت: با بهینه سازی مصرف آرد خبازی در کشور با ۷٫۵ میلیون گندم نیاز کشور تامین خواهد شد, همچنین نیاز صنف و صنعت حدود ۱٫۵ میلیون تن است و در نهایت می توان گفت با ۹٫۵ میلیون تن به خودکفایی کامل خواهیم رسید.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: با فعالیت ها و سیاست گذاری دولت و ستاد اجرایی امام می توانیم در سال آیند به خودکفایی در تولید گندم دست یابیم.

هاشمی گفت: حدود ۲ میلیون هکتار گندم آبی و ۵ میلیون هکتار گندم دیم برای سال آینده خواهیم داشت که از لحاظ کیفی و رانمدمان تولید سال آینده شاهد بهبود تولید گندم خواهیم بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.