تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آذر 1401 - 6:51

گفتگو با رییس اتاق اصناف کشاورزی بستک هرمزگان

گفتگو با رییس اتاق اصناف کشاورزی بستک هرمزگان
رییس اتاق اصناف کشاورزی بستک هرمزگان گفت: مدیریت یک شبه بخش کشاورزی دردی را دوا نمی کند بلکه یک کار زیان آور است.

رییس اتاق اصناف کشاورزی بستک هرمزگان گفت: مدیریت یک شبه بخش کشاورزی دردی را دوا نمی کند بلکه یک کار زیان آور است.
احمد پدیدار به دهقان نیوز گفت: مصوبات وزارت های کشاورزی و صمت در خصوص عوارض برخی محصولات صیفی مانند گوجه فرنگی که باعث ضرر به بخش کشاورزی شده توسط قوه قضاییه ابطال شد اما سوال اینجاست چرا وزارت صمت به طریق دیگر مصوبه ای جداگانه ابلاغ و اجرا می کند!؟
وی گفت: هزینه تولید هر کیلوگرم گوجه فرنگی حدود ۸ هزار تومان می شود در حالیکه تعرفه ها و مصوبات جدید باعث شده که هر کیلو گوجه را به مبلغ ۴ هزار تومان یعنی نصف هزینه تولید از کشاورزان خریداری کنند. انتظار می رفت که مصوبات و طرح ها را از چند ماه جلوتر اعلام کنند نه یک شبه بخواهند طرح تصویب و به اجرا در بیاورند.

وی گفت: باید بگویم به این شیوه، کشاورزان به شدت متضرر شده اند و در واقع سربازان تولید بخش کشاورزی، شکست خوردگان بزرگی خواهند بود که سرمایه خود را از دست داده اند و از برداشت کشت محصول گوجه نیز منصرف شدند و بیشتر از این نمی توانند ضرر کنند.
وی افزود: برنامه ریزی ها باید در سمتی پیش برود که تولید کننده و مصرف کننده در کنار هم باشند و نه در مقابل یکدیگر. هر چه سریعتر تعرفه ها برداشته شود تا کشاورزان با خیالی راحت تر به برداشت محصول خود بپردازند. ایکاش جهاد کشاورزی بصورت تضمینی محصول را می خرید و یا با تشکلهای کشاورزی بر سر قیمت به توافق می رسید. آقایان این روش مدیریت بخش کشاورزی نیست.

گفتگو از: احسان حاصلفروش

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.