کد خبر : 58108
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 خرداد 1401 - 5:28

وزیر جهاد کشاورزی:

کشاورزی، مردمی‌ترین بخش اقتصادی است / تشکل‌ها در بخش کشاورزی دارای نقش راهبردی هستند / تشکل‌ها باید میدان داری بازار را بر عهده بگیرند

کشاورزی، مردمی‌ترین بخش اقتصادی است / تشکل‌ها در بخش کشاورزی دارای نقش راهبردی هستند / تشکل‌ها باید میدان داری بازار را بر عهده بگیرند

کشاورزی، مردمی‌ترین بخش اقتصادی است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نقش تشکل‌ها، اتحادیه ها، تعاونی‌ها و شرکت‌های فعال در بخش کشاورزی و صنعت غذایی نقشی راهبردی و مهم است.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید جواد ساداتی نژاد در همایش نقش تشکل‌های بخش کشاورزی و صنعت غذایی در گام دوم انقلاب ضمن تشکر از آن‌ها در همراهی دولت در اجرای برنامه‌های کشاورزی گفت: بخش کشاورزی، مردمی‌ترین بخش اقتصادی کشور است و نقش تشکل‌ها، اتحادیه ها، تعاونی‌ها و شرکت‌های فعال در این بخش، دارای نقشی راهبردی در نظم بخشی و ساماندهی کشاورزان برای حل مشکلات می‌باشند.

وی گفت: در مرحله سوم طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها هستیم و به دلیل اینکه این موضوع به تولیدکنندگان بخش کشاورزی مرتبط است، قبل از اجرای طرح برای رسیدگی به دغدغه‌های آن‌ها بویژه در خصوص تامین سرمایه در گردش و خرید مازاد محصولات با اتحادیه‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی جلساتی برگزار شد و با قدرت، پیگیر دغدغه‌ها و رفع مشکلات آنان هستیم.

او گفت: وزارت جهاد کشاورزی، در خصوص کشت قراردادی، بهره‌مندی از ظرفیت‌های شبکه تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و شرکت‌ها را در دستور کار خود دارد و در خصوص گندم در سال جاری می‌توانیم با مشارکت بنیاد ملی گندمکاران از طریق تجمیع بخش خصوصی این حوزه، کشت قراردادی اجرا کنیم و سپس در دیگر بخش‌ها آن را توسعه و تعمیم ببخشیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هر کاری در بخش دولتی انجام دهیم، تشکل‌ها و اتحادیه‌ها با ضریب ده برابر آن را مطلوب‌تر انجام می‌دهند گفت: بزرگترین نقش در اجرای طرح‌های حمایتی از کشاورزان در اختیار تشکل‌ها و اتحادیه‌های مربوطه آنهاست و واگذاری حوزه بازار به اتحادیه‌ها بتدریج انجام می‌گیرد و آن‌ها میدان داری بازار را باید بر عهده داشته باشند.

او با بیان اینکه نقش شبکه ها، ایجاد تعادل میان منافع تولیدکننده و مصرف کننده است، گفت: برخی شاید احساس کنند ممکن است تشکل‌ها از تولید حمایت کنند و مصرف کننده جا بماند، اما اینگونه نیست، زیرا اگر قیمت به درستی تعیین نشود مصرف کننده هم وجود نخواهد داشت.

ساداتی نژاد اظهار امیدواری نمود که وزارت جهاد کشاورزی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب، با برجسته سازی نقش اتحادیه‌ها و تشکل‌ها، واگذاری وظایف به اتحادیه‌ها و ایجاد اعتماد متقابل در بسترسازی و تسهیلگری حرکت فناوری و دانش بنیان و تجاری سازی محصولات بخش کشاورزی موثر واقع شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.