کد خبر : 56590
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 اردیبهشت 1400 - 5:01

کشاورزانی که ۷۰ هکتار زمین دارند می توانند کشت و صنعت تاسیس کنند / متقاضیان به تعاون روستایی مراجعه کنند + جزییات

کشاورزانی که ۷۰ هکتار زمین دارند می توانند کشت و صنعت تاسیس کنند / متقاضیان به تعاون روستایی مراجعه کنند + جزییات

کشاورزان مالک بیش از ۷۰ هکتار زمین می توانند کشت و صنعت تاسیس کنند.

کشاورزان مالک بیش از ۷۰ هکتار زمین می توانند کشت و صنعت تاسیس کنند.

مدیرکل دفتر نظام‌های بهره برداری گفت: متقاضیانی که دارای آب و حداقل ۷۰ هکتار اراضی کشاورزی بوده می توانند جهت طی مراحل اخذ مجوز تأسیس کشت و صنعت به مدیریتهای تعاون روستایی استان خود مراجعه نمایند.

به گزارش دهقان نیوز، حمید زارع قنات نوی گفت: یکی از روش‌های نوین کشاورزی، توسعه کشت و صنعت است. مفهوم کشت و صنعت یعنی ادغام کشاورزی با صنایع وابسته که با این ترتیب ارزش افزوده مواد خام کشاورزی از طریق تبدیل، بسته بندی، عمل‌آوری، نگهداری و عرضه مستقیم به بازار، موجبات درآمد بیشتر برای بهره برداران به عنوان تولید کننده و صرفه بیشتر برای مصرف کننده می باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به کوچک شدن اراضی کشاورزی و محدود شدن منابع آب در سطح کشور و همچنین ضرورت پرداختن به تشکیل زنجیره های تولید در سطح شرکتها، از سال ۹۴، تشکیل شرکتهای کشت و صنعت خصوصی کوچک مقیاس به عنوان یکی از الگوهای نظام بهره برداری در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت و سازمان تعاون روستایی، موظف به تشکیل شرکت های کشت و صنعت خصوصی گردید. و از سال ۹۴ تاکنون ۶ شرکت کشت و صنعت کوچک مقیاس و مطابق با شاخص های یک الگوی نظام بهره برداری با سطحی معادل ۳۶۵۸ هکتار به ثبت رسیده که در مجموع موجب ایجاد اشتغال برای بالغ بر ۱۵۰۰ نفر شده است.

وی ادامه داد: در این شرکتها انواع محصولات زراعی، باغی ، دام و محصولات گلخانه ای تولید شده و در همان مجموعه فراوری و بسته بندی می شوند.

وی افزود: بر اساس فرایند تعریف شده، متقاضیانی که دارای آب و حداقل ۷۰ هکتار اراضی کشاورزی بوده و متقاضی تشکیل شرکت کشت و صنعت هستند می توانند جهت طی مراحل اخذ مجوز تأسیس کشت و صنعت به مدیریتهای تعاون روستایی استان خود مراجعه نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.