کد خبر : 57965
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 اردیبهشت 1401 - 8:20

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

کسی حق ندارد به بهانه بروکراسی اداری، در مسیر سرمایه‌گذاران کشاورزی مانع ایجاد کند / سهم کشاورزی از اعتبارات بانکی افزایش می‌یابد

کسی حق ندارد به بهانه بروکراسی اداری، در مسیر سرمایه‌گذاران کشاورزی مانع ایجاد کند / سهم کشاورزی از اعتبارات بانکی افزایش می‌یابد

سهم بخش کشاورزی از اعتبارات بانکی افزایش می‌یابد

سهم بخش کشاورزی از اعتبارات بانکی افزایش می‌یابد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بانک‌ها مکلف هستند ۱۵ درصد اعتبارات خود را به بخش کشاورزی اختصاص دهند.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدجواد عسکری افزود: قصد داریم این سهم ۱۵ درصدی را که البته تاکنون محقق نشده است، به ۲۰ درصد افزایش دهیم.

وی با اشاره به ضرورت تامین امنیت سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی تاکید کرد: هیچ کس حق ندارد به بهانه بروکراسی اداری، در مسیر سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی مانع ایجاد کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، آمار ۴ میلیون نفری بهره برداران بخش کشاورزی را یادآور شد و گفت: کمیسیون کشاورزی تلاش می‌کند قوانین قدیمی را به روز رسانی کند تا مسیر توسعه حوزه کشاورزی هموار شود.

محمدجواد عسکری همچنین گفت: در گذشته قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی از بالا به پایین بود و این موضوع مشکلاتی را به همراه داشت، اما در حال حاضر با تشکیل شورای قیمت‌گذاری، بهره‌برداران و کشاورزان نیز در قیمت‌گذاری‌ها تصمیم‌گیر هستند.

وی با بیان اینکه با قیمت تعیین شده گندم، کشاورزان گندمکار حدود ۴۳ درصد سودبری دارند، عنوان کرد: این اقدام از قاچاق گندم به عنوان یک محصول استراتژیک جلوگیری می‌کند.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: جمعیت ۵۰۰ میلیون نفری کشور‌های همسایه خواستار محصولات ایرانی هستند و اگر اراده‌ای برای تولید ارزآور محصولات کشاورزی داشته باشیم، نیازی به صادرات نفت نداریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.