کد خبر : 58000
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 اردیبهشت 1401 - 6:04

عضو هیات رییسه بنیاد ملی گندمکاران کشور در گفتگو با دهقان نیوز:

پول گندمکاران با گذشت ۲ هفته هنوز پرداخت نشده است! / قیمت واقعی کلزا را اعلام کنید / کشاورزان از این وضع ناراضی اند

پول گندمکاران با گذشت ۲ هفته هنوز پرداخت نشده است! / قیمت واقعی کلزا را اعلام کنید / کشاورزان از این وضع ناراضی اند

پول گندمکاران با گذشت ۲ هفته هنوز پرداخت نشده است.

عضو هیات رییسه بنیاد ملی گندمکاران کشور گفت: گندمکارانی که حدود ۲ هفته پیش گندم خود را تحول داده اند هنوز مطالبات آنها پرداخت نشده است.

سید محمد هاشمی در گفتگو با دهقان نیوز گفت: قرار بود پول گندمکاران ظرف ۲۴ ساعت پرداخت شود ولی کشاورزان با گذشت ۲ هفته همچنان منتظرند تا مطالبات آنها به حسابشان واریز شود.

وی تاکید کرد: انتظار داریم متولیان امر پرداخت در اسرع وقت نسبت به پرداخت مطالبات گندمکاران اقدام کنند تا بیش از این کشاورزان نگران این موضوع نباشند. بسیاری از کشاورزان گندمکار بابت تهیه کود و بذر و سایر نهاده ها و خدمات کشاورزی دارای بدهی زیادی هستند و انتظار دارند مطالبات آنها بموقع پرداخت شود تا بدهی های معوق خود را پرداخت کنند.

عضو هیات مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی بر لزوم اعلام قیمت واقعی کلزا هم تاکید کرد و گفت: در حالی که قیمت گندم چندی پیش اعلام شد ولی تاکنون قیمت کلزا را اعلام نکرده اند. شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی، قیمت کلزا را ۲۴۰۰۰ تومان اعلام کرده که یک قیمت واقعی است. قیمت کلزا بر اساس عملکرد و هزینه های این محصول باید بیش از ۲ برابر قیمت گندم باشد. طی ماههای اخیر زمزمه هایی مبنی بر قیمت ۱۵۰۰۰ تومانی کلزا مطرح بود که اصلا منطقی و واقعی نیست و پیشنهاد شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی و معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی، قیمت ۲۴۰۰۰ تومانی است.

هاشمی در پایان بر لزوم حمایت از دانه روغنی کلزا تاکید کرد و به دهقان نیوز گفت: درخواست کشاورزان این است که قیمت واقعی کلزا هر چه سریعتر اعلام شود و تاخیر در این زمینه باعث می شود رغبت کشاورزان برای کشت محصول کلزا کاهش یابد. کشاورزان کلزاکار از این وضعیت ناراضی اند و انتظار دارند سریعا قیمت منطقی کلزا اعلام شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.