کد خبر : 55272
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 مهر 1399 - 4:55

دبیر فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی:

وزارت کشاورزی و صنایع به تولید توجه کنند / جلسات مشورتی تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی با وزارت کشور بیشتر از وزارت کشاورزی و صمت است! / کشاورزان نیاز به آموزش دارند

وزارت کشاورزی و صنایع به تولید توجه کنند / جلسات مشورتی تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی با وزارت کشور بیشتر از وزارت کشاورزی و صمت است! / کشاورزان نیاز به آموزش دارند

وزارت صنایع و جهاد باید به تولید توجه کنند.

دبیر فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی ایران گفت: تولیدکنندگان به امور اقتصادی وزارت کشور اطمینان دارند و وزارت صنایع و جهاد باید به تولید توجه کنند.

محسن نقاشی در نشست چایکاران، شرکتهای بسته بندی چای و اتحادیه های چای که با ریاست دکتر دین پرست معاون اقتصادی وزارت کشور تشکیل شد افزود: کشاورز و چای کار تا زمانی که تمام مایحتاج تولید را از بازار آزاد تهیه می کند چگونه می تواند با وارداتی که ارز دولتی می گیرد رقابت کند؟

وی گفت: کشاورزان نیاز به آموزش و بروز رسانی دارند و وزارت جهاد کشاورزی  تحقیقات بسیاری دارد که باید مورد بهره برداری قرار دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه استانداری ها زیر نظر وزارت کشور می باشند و حمایت‌هایی که معاون اقتصادی وزیر کشور در خصوص حمایت از تولید بصورت جدی و جهادی  دارد ایکاش وزارتخانه های ذیربط تولید هم مانند وزارت کشور عمل می کردند.

نقاشی گفت: باید اقرار کرد که تاکنون جلسات مشورتی و هم اندیشی تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی با این وزارت خانه بیشتر از وزارت صمت و جهاد بوده است و بزودی جلسه مشورتی فدراسیون تشکلهای صنایع غذایی کشاورزی ایران و تولید کنندگان در وزارت کشور تشکیل خواهد شد.

در این جلسه همچنین چای کاران در تشریح برخی مشکلات خود گفتند: قیمت تمام شده چای بالا ولی قیمت خرید تضمینی پایین است. چایکار احتیاج به تسهیلات بانکی ارزان قیمت دارد. مزارع زیر کشت کمتر شده و واردات بیشتر شده است. ذائقه مردم با چای وارداتی تغییر کرده است. چای ایرانی جزو چای خوب جهان است. تولیدکنندگان چای در زمان جنگ تحمیلی، تولید را حد کفاف مصرف رسانده بودند و نیازی به واردات نبود در صورتی که در حال حاضر تنها ۲۰ درصد چای در داخل و ۸۰ درصد وارد می شود.

همچنین دکتر دین پرست معاون اقتصادی وزارت کشور در این نشست گفت: وزارت کشور، خانه تولیدکنندگان است و تمامی مشکلات را شفاف مطرح کنید و طی گزارشی تقدیم آقای رییس جمهور خواهد شد.

وی افزود: مطمئن باشید در جهت جهش تولید، وزارت کشور برابر وظایفی که دارد یاری خواهد کرد. مطابق قانون، وزارت جهاد کشاورزی مکلف است که کالاهایی که وارد می شود سالانه تولید آن را ۱۰ درصد افزایش می داده است که اگر این کار صورت می گرفت امروز خیلی از اقلامی که وارد می شود نیاز به واردات نداشته و  مازاد آن باید صادر می شد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.