کد خبر : 58638
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 دی 1401 - 7:24

رییس اتحادیه تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی:

ماشین آلات کشاورزی ایرانی به کشورهای منطقه صادر می شوند / صنعت ماشین آلات کشاورزی، صنعت پرمزیتی است

ماشین آلات کشاورزی ایرانی به کشورهای منطقه صادر می شوند / صنعت ماشین آلات کشاورزی، صنعت پرمزیتی است
ماشین آلات کشاورزی ایرانی به کشورهای منطقه صادر می شوند

رییس اتحادیه تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی گفت: ماشین آلات کشاورزی تولیدی در کشور علاوه بر تامین نیاز‌های داخلی، در بازار رقابتی موجود به کشور‌های منطقه هم صادر می‌شود.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از صدا و سیما، حمیدرضا نامی درباره تولید ماشین آلات کشاورزی در کشور، افزود: در غرب آسیا فقط دو کشور ایران و ترکیه صاحب تکنولوژی تولید ماشین آلات کشاورزی اعم از تراکتور، کمباین و تجهیزات کشاورزی هستند و کالا‌های تولید ایران در بازار‌های رقابتی با رقبای ترکیه، اروپایی، چین و هند، جایگاه خود در منطقه را دارد.

وی ادامه داد: این صعنت جزو سرمایه بومی ماست، اما بر حسب اولویت‌هایی که در وزارت صمت بوده هیچ موقع جزو صنایعی نبوده است که حمایت خاصی از آن بشود با وجود اینکه این صنعت، صنعت پرمزیتی است.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی، تصریح کرد: در سبد تولید، خلایی در حوزه تولید هیچ ماشینی نداریم و دستگاهی نیست که کشور نیاز داشته و تولید داخل ندارد.

وی تاکید کرد: ظرفیت تولید ما، مازاد بر ظرفیت مصرفی است که بخشی از آن صادر می‌شود به کشور‌های منطقه و کمبودی به لحاظ کمی و کیفی نداریم.

نامی در ادامه افزود: این صنعت خوداتکایی کامل دارد بیش از ۹۵ درصد نیاز کشور را از داخل تامین می‌کنیم و آن ۵ درصد، کالا‌های وارداتی یا کالای‌های تک و بسیار کم تعداد است یا نمونه‌هایی است که وارد کشور می‌شود و از روی آن مهندسی معکوس می‌شود و تولید داخلی می‌شود.

وی در پایان گفت: عمده فعالان حوزه تولید ماشین‌های کشاورزی بخش خصوصی هستند و با وجود اینکه صادرات به صورت پیوسته انجام نمی‌شود باز قریب به ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان صادرات داشتیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.