کد خبر : 55782
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آذر 1399 - 6:37

رییس مجمع ملی خبرگان کشاورزی در گفتگو با دهقان نیوز:

قیمت گندم جوابگوی هزینه های تولید نیست / نرخ منطقی گندم ۶ هزار تومان است / آمادگی خبرگان کشاورزی برای کمک به بهبود تولید در کشاورزی

قیمت گندم جوابگوی هزینه های تولید نیست / نرخ منطقی گندم ۶ هزار تومان است / آمادگی خبرگان کشاورزی برای کمک به بهبود تولید در کشاورزی

قیمتی که برای خرید تضمینی گندم اعلام شده اصلا جوابگوی هزینه های تولید نیست.

رییس مجمع ملی خبرگان کشاورزی ایران گفت: قیمتی که برای خرید تضمینی گندم اعلام شده اصلا جوابگوی هزینه های تولید نیست.

سید محمد هاشمی در گفتگو با دهقان نیوز گفت: هزینه های تولید در بخش کشاورزی و قیمت نهاده های کشاورزی چندین برابر شده است لذا قیمت خرید تضمینی گندم باید حدود کیلویی ۶ هزار تومان باشد تا جوابگوی این هزینه های تولید باشد.

وی گفت: گندم یک محصول استراتژیک است و برای اینکه گندمکاران نقش خود را امنیت غذایی بخوبی ایفا کنند باید قیمت گندم متناسب با هزینه های تولید اعلام شود و در غیر اینصورت مجبور هستیم گندم وارد کنیم، گندم هایی که مرغوبیت خوبی هم ندارند.

وی گفت: انتظار می رود در سال جهش تولید به این موضوع رسیدگی شود.

وی با اشاره به نقش خبرگان کشاورزی در افزایش تولید در بخش کشاورزی گفت: بعضا خبرگان کشاورزی توانسته اند ۱۲ تن گندم از هر هکتار برداشت کنند در حالی که میانگین برداشت گندم حدود ۴ تن در هکتار است.

هاشمی بر لزوم استفاده از ظرفیت خبرگان کشاورزی برای بهبود تولید در بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: خبرگان کشاورزی کشور برای افزایش تولید و تقویت امنیت غذایی در کنار کشاورزان هستند و آماده اند یافته های خود را در اختیار کشاورزان قرار دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.