کد خبر : 58801
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 فروردین 1402 - 8:14

رییس مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور در گفتگو با دهقان نیوز:

قیمت گندم باید بازنگری شود / گندمکاران نیازمند حمایت عملی دولت هستند / گندم باید حداقل ۲۰ هزار تومان باشد / دولت در کنار گندمکاران کشور باشد / برای رشد تولید در کشاورزی باید از کشاورزان حمایت شود

قیمت گندم باید بازنگری شود / گندمکاران نیازمند حمایت عملی دولت هستند / گندم باید حداقل ۲۰ هزار تومان باشد / دولت در کنار گندمکاران کشور باشد / برای رشد تولید در کشاورزی باید از کشاورزان حمایت شود
قیمت گندم باید بازنگری شود

رییس مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم کشور از امروز گفت: انتظار داریم بزودی قیمت اعلام شده گندم مورد بازنگری قرار گیرد و اصلاح شود تا کشاورزان انگیزه داشته باشند گندم کشت کنند و گندم تولیدی خود را به دولت تحویل بدهند.

سید محمد هاشمی در گفتگو با دهقان نیوز اظهار داشت: ظاهرا قرار است در هفته آینده جلسه شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی تشکیل شود که انتظار می رود در این جلسه به دغدغه های گندمکاران توجه شود و قیمت واقعی گندم اعلام شود.

وی افزود: این قیمت که چند ماه پیش برای خرید تضمینی گندم اعلام شد در شرایط کنونی اصلا با هزینه های تولید در بخش کشاورزی تناسب ندارد. با توجه به تورم موجود و افزایش هزینه های خدمات در کشاورزی انتظار می رود قیمت خرید تضمینی گندم حداقل کیلویی ۲۰ هزار تومان اعلام شود تا کشاورزان سختکوش کشور انگیزه داشته باشند به تولید بپردازند و به رشد تولید کمک کنند.

وی با تاکید بر توجه به شعار سال مقام معظم رهبری در خصوص مهار تورم و رشد تولید گفت: برای اینکه در بخش کشاورزی شاهد رشد تولید باشیم باید از کشاورزان به معنای واقعی حمایت شود. در واقع اگر در بخش کشاورزی با رشد تولید روبرو شویم می توانیم تورم را هم کنترل کنیم. باید در بخش کشاورزی برای کشاورزان انگیزه ایجاد کنیم تا با تلاش بیشتر بدنبال رشد تولید باشند.

رییس مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور با اشاره به قیمت واقعی گندم در بورس جهانی این محصول گفت: متاسفانه قیمت خرید تضمینی گندم که در کشور اعلام شده اصلا با تورم و نرخ این محصول در سایر کشورها تناسب ندارد و بسیار پایین است. در صورتی که نرخ خرید تضمینی گندم تعدیل نشود ممکن است بخشی از گندم تولیدی کشاورزان کشور بصورت قاچاق از کشور خارج شود و شاید با کمبود این محصول مهم و استراتژیک در کشور روبرو شویم لذا ضروری است در اسرع وقت قیمت خرید تضمینی گندم اصلاح شود تا از این مشکلات که به امنیت غذایی کشور آسیب می رساند جلوگیری شود و شاهد رشد تولید باشیم.

سید محمد هاشمی در پایان به دهقان نیوز گفت: امیدواریم دولت محترم در چنین شرایطی در کنار گندمکاران کشور باشد و با حمایت ویژه از آنها، هم به رشد تولید کمک کند و هم از ورود دلالان کشورهای همسایه برای خرید گندم کشاورزان خودداری کند. انتظار ما این است که گندم را از کشاورزان به همان قیمتی بخرند که از بازارهای جهانی برای تامین کسری گندم کشور خریداری می شود. گندمکاران نیازمند حمایت عملی دولت هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.