کد خبر : 53135
تاریخ انتشار : شنبه 21 دی 1398 - 8:25

ذخیره سوخت گازوئیل در کارت بانکی کشاورزان

ذخیره سوخت گازوئیل در کارت بانکی کشاورزان

درصددیم در کارت بانکی کشاورزانی که صاحب تراکتور و کمباین‌های پلاک‌گذاری شده هستند، سوخت گازوئیل ذخیره شود.

درصددیم در کارت بانکی کشاورزانی که صاحب تراکتور و کمباین‌های پلاک‌گذاری شده هستند، سوخت گازوئیل ذخیره شود.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی از تسهیل توزیع سوخت گازوئیل برای ماشین‌داران در حوزه کشاورزی خبر داد و گفت: درصددیم در کارت بانکی کشاورزانی که صاحب تراکتور و کمباین‌های پلاک‌گذاری شده هستند، سوخت گازوئیل ذخیره شود.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایسنا، کامبیز عباسی با بیان این‌که خوشبختانه با تغییر قیمت گازوئیل در بخش کشاورزی مواجه نشدیم گفت: ۹۹ درصد سوخت مصرفی ماشین‌های کشاورزی گازوئیل است و به دلیل این‌که در حوزه مکانیزاسیون و ماشین‌آلات کشاورزی تغییر  نرخ گازوئیل به وجود نیامد، افزایش قیمت در عملیات کشاورزی ناشی از تغییر قیمت این سوخت نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: ۸ درصد گازوئیل کل کشور در بخش کشاورزی استفاده می‌شود. نیمی از این ۸ درصد در بخش ماشین‌های کشاورزی است. یعنی میانگین ۲ میلیارد تا ۲.۲ میلیارد لیتر گازوئیل در حوزه ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون صرف می‌شود و عدم تغییر قیمت این سوخت باعث شد تغییری در خدمات ناشی از ارائه ماشین نداشته باشیم.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: به دنبال تسهیل‌گری از طریق کارت سوخت هستیم و برای اولین بار در فضای کارت بانکی برای بخشی از کشاورزان که تراکتور و کمباین‌هایشان را پلاک‌گذاری کردند، مانند خودرو، سوخت گازوئیل ذخیره می‌شود و کشاورزان دیگر نیازی به ثبت سفارش یا مراجعه به کارتابل وزارت نفت یا وزارت جهاد کشاورزی را ندارند.

وی با بیان این‌که این طرح به صورت پایلوت در استان‌های سمنان، البرز، تهران، کهگلیویه و بویر احمد اجرا شد و سپس به استان‌های دیگر نیز تسری یافت گفت: از حوزه سوخت کشور تقاضا داریم کارت سوخت‌های جامعه روستایی و جامعه ماشین‌داران کشاورزی مانند جامعه خودرویی کشور تسری و تکثیر یابد.

عباسی در ادامه گفت: درحال حاضر ۲۵۰ هزار کمباین و تراکتور در کشور صاحب پلاک شدند و قطعا این ۲۵۰ هزار دستگاه می‌توانند صاحب کارت سوخت شوند. امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ همه تراکتور و کمباین‌های کشور پلاک‌گذاری شوند و از وزارت نفت و حوزه سوخت کشور نیز تقاضا داریم زیرساخت‌های توزیع سوخت در بخش کشاورزی اصلاح کنند.

به گفته وی، کشاورزی کشور بدون ماشین و سوخت امکان تولید انبوه محصولات کشاورزی را ندارد و باید به این زیرساخت‌ها جدی‌تر از گذشته توجه شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.