کد خبر : 58670
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 بهمن 1401 - 4:29

دبیر اتاق اصناف کشاورزی استان کرمانشاه:

دولت به روستانشینان توجه کند / صدای کشاورزان را نمی شنوند

دولت به روستانشینان توجه کند / صدای کشاورزان را نمی شنوند
دولتمردان صدای ناله های تولید در کشاورزی را نمی شنوند.

دبیر اتاق اصناف کشاورزی استان کرمانشاه گفت: دولتمردان صدای ناله های تولید در کشاورزی را نمی شنوند.
فرزاد امیری به دهقان نیوز گفت: در حالی جناب وزیر جهاد کشاورزی صحبت از کشت فرا سرزمینی و خرید چند میلیون هکتاری زمین در ونزوئلا و … را مطرح می کند که بزرگان این وزارتخانه ظرفیت های تولید در روستاهای کشور را نشناخته اند. کشور هلند یک چهلم ایران ماست که بعد از آمریکا دومین کشور صادرکننده محصولات کشاورزی دنیا را در اختیار دارد.

وی افزود: آقای وزیر؛ شعار ابتدایی این کشور این بود که با نصف مصرف انرژی و نهاده، دو برابر تولید را افزایش دهیم و دادند. توجه به منابع و انرژی های تجدیدپذیر و اصلاح سوخت های فسیلی در چرخه تولید باعث شده دو برابر صادرات نفت ما ارز آوری داشته باشند. دیدگاه ها را عوض کنید. بی توجهی دولتمردان به روستانشینان تبدیل به عاملی شده برای خالی شدن پتانسیل ارزشمند تولید، البته بدون نگاه مدرنیته و ابزار ماشینی که سالها ایران با کشورهای پیشرفته فاصله دارد یعنی نیروی توانمند انسانی در روستاها و نهایتا تعطیلی و رکود همه جانبه. نبود ساختارهای حمایتی از قبیل آموزش، تحقیقات، بهداشت، امنیت و وجود قوانین بازدارنده در تولید و دامپروری، صادرات و واردات بدون ضابطه و نامشخص و….بر تعطیلی و رکود تولید دامن زده است، حال چرا وزیر کشاورزی ناله های تولید در کشور را نمی شنود؟ و به کشت فراسرزمینی اعتقاد دارد ما نمی دانیم.

وی گفت: عدم حمایت موثر از بخش امنیت غذایی و حاشیه امن دلال پروری و نبود بازار فروش واقعی و تضمینی، گرانی نهاده های تولیدات دامی و کشاورزی و نبود تسهیلات کم بهره، وجود بیمه محصولات آنهم انحصاری (مشکلات بیمه و دردِ دل کشاورزان خسارت دیده) و مهمتر نبود گوش شنوا در بخش کشاورزی، دردهای کشاورزان و دامداران را بیشتر کرده است. جناب وزیر و دولتمردانِ بی توجه، تا کی باید شاهد این وضع در بخش کشاورزی باشیم در حالیکه هنوز ظرفیت های تولید در کشور را نمی خواهید بررسی کنید که اگر توجهی صورت پذیرد هر استان ایران، یک هلند پیشرفته خواهد شد.

 

گفتگو از: احسان حاصلفروش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.