کد خبر : 56549
تاریخ انتشار : شنبه 4 اردیبهشت 1400 - 7:03

جزئیات طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی اعلام شد

جزئیات طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی اعلام شد

مجلس شورای اسلامی طرحی را به منظور پشتیبانی و مانع زدایی بخش کشاورزی پیش‌بینی کرده است.

جزئیات طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی اعلام شد.

 رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ضمن اشاره به جزئیات طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی گفت: ستاد شهرستانی به ریاست فرماندار و نایب رئیسی مدیر جهاد کشاورزی تشکیل می‌شود.

سیدجواد ساداتی‌نژاد در گفتگو با تسنیم ضمن اشاره به اهمیت بخش کشاورزی و امنیت غذایی در هر کشور اظهار داشت: با توجه به آنکه بخش کشاورزی نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان مربوطه به ویژه وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت است مجلس شورای اسلامی طرحی را به منظور پشتیبانی و مانع زدایی بخش کشاورزی پیش‌بینی کرده است.

وی با بیان اینکه این طرح تحت عنوان ” طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی” مطرح شده است، افزود: در این طرح ستادی تحت عنوان ستاد تنظیم بازار کشاورزی و دو سازمان توسعه تجارت کشاورزی ایران و سازمان توسعه سرمایه گذاری ایران پیش بینی شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به تشکیل شورای تحت عنوان پشتیبانی و رفع موانع تولید ابراز داشت: این شورا با ریاست فرماندار، نایب رئیسی مدیر جهاد کشاورزی و دبیری نظام مهندسی شهرستان تشکیل می‌شود و شورای پشتیبانی و رفع موانع تولید موظف است ظرف مدت یک ماه استعلامات لازم و پاسخ متقاضی را ویژه فعالان حوزه کشاورزی صادر کند.

وی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری مکلف شده است بخشی از منابع خود را در حوزه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه کشاورزی و امنیت غذایی کشور هزینه کند، گفت: در طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی مقرر شد برای تمامی ماشین‌آلات کشاورزی توسط نیروی انتظامی بدون شرط بیمه نامه و عمر ماشین آلات، پلاک صادر شود.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه در این طرح وزارت نفت نیز میزان سهمیه سوخت مورد نیاز ادوات کشاورزی تعیین شده توسط وزارت جهاد کشاورزی را تامین می‌کند تصریح کرد: در طرح پشتیبانی و مانع‌زدایی حوزه کشاورزی محصولاتی مانند گندم بیمه اجباری تمام خطر می‌شوند و مبلغ آن از محل مطالبات حاصل از فروش تضمینی گندم کشاورزان کسر می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح تسهیلات حمایتی و بیمه‌ای برای کشت قراردادی که راهبردی در راستای جهش تولید کشاورزی پیش بینی شده است افزود: در این طرح وزارت جهاد کشاورزی برای مقابله با خرد شدن اراضی کشاورزی مکلف به ایجاد کشت و صنعت با اعطای تسهیلات و مشوق شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.