کد خبر : 56128
تاریخ انتشار : شنبه 27 دی 1399 - 8:05

نایب رئیس کانون مرغداران گوشتی:

تولید برای مرغداران به صرفه نیست / مرغدار در هر کیلو مرغ ۵ هزار تومان ضرر می‌کند! / از ایجاد بحران در بازار مرغ جلوگیری کنید

تولید برای مرغداران به صرفه نیست / مرغدار در هر کیلو مرغ ۵ هزار تومان ضرر می‌کند! / از ایجاد بحران در بازار مرغ جلوگیری کنید

مرغداران در هر کیلو مرغ ۵ هزار تومان ضرر می‌کنند.

مرغداران در هر کیلو مرغ ۵ هزار تومان ضرر می‌کنند.

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی گفت: با وجود تعیین قیمت مرغ گرم از سوی ستاد تنظیم بازار؛ شرکت پشتیبانی امور دام مرغ مازاد در واحد‌های تولیدی را با قیمت کمتر خریداری می‌کند و مرغداران در هر کیلو مرغ ۵ هزار تومان ضرر می کنند.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از تسنیم، حبیب اسدالله نژاد اظهار داشت: مصوبه ستاد تنظیم بازار برای هر کیلوم مرغ گرم ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است ضمن اینکه پس از این مصوبه، افزایش ۲۰ درصدی قیمت سویا ۵۰ درصد قیمت جوجه یک روز و ۱۴ درصدی قیمت ذرت نیز به تصویب همین ستاد رسیده است، با این حال شرکت پشتیبانی امور دام مازاد مرغ موجود در مرغداری‌ها را با قیمت ۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان برای خط یک کشتار و ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان برای خط دو کشتار خریداری می‌کند.

وی ادامه داد: این موضوع در عمل باعث ضرر حداقل سه هزار تومانی واحد‌های مرغداری می‌شود که با لحاظ افزایش قیمت مولفه‌های تولید این رقم به حداقل ۵ هزار تومان می‌رسد.

اسدالله نژاد خاطر نشان کرد: از سوی دیگر شاهد این موضوع هستیم که دولت قیمت مرغ گرم و زنده را اصلاح نمی‌کند، این در حالیست که قیمت مولفه‌های تولید افزایش یافته و برای جلوگیری از ضرر مرغداران اصلاح این قیمت‌ها در ستاد تنظیم بازار ضروری است.

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی گفت: با توجه به اینکه در شرایط فعلی تولید برای مرغداران به صرفه نیست، احتمال ایجاد وقفه دیگر در تولید مرغ با کاهش جوجه ریزی وجود دارد.

وی اظهار داشت: انتظار داریم ستاد تنظیم بازار برای جبران خسارت مرغداران و جلوگیری از زیان بیشتر آن‌ها قیمت این محصول را اصلاح کند و همچنین شرکت پشتیبانی امور دام نیز مرغ مازاد را با قیمت مصوب از مرغداران خریداری کند تا به این ترتیب از تولید حمایت شود و از ایجاد بحرانی دیگر در بازار مرغ جلوگیری شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.