کد خبر : 57150
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 - 5:12

اسماعیل قادری فر سرپرست سازمان تعاون روستایی ایران:

تعاون روستایی در تمام روستاها نقش آفرین است / موضوع مهم ما کشاورزی قراردادی است / آرزویم این است که از ظرفیت استارتاپ ها در کشاورزی استفاده کنیم / صنایع تبدیلی باید در کنار مزارع باشد

تعاون روستایی در تمام روستاها نقش آفرین است / موضوع مهم ما کشاورزی قراردادی است / آرزویم این است که از ظرفیت استارتاپ ها در کشاورزی استفاده کنیم / صنایع تبدیلی باید در کنار مزارع باشد

تعاون روستایی در تمام روستاها نقش آفرین است.

سرپرست سازمان تعاون روستایی ایران گفت: با توجه به اساسنامه مترقی این سازمان که مغفول باقی مانده، باید زنجیره تامین، تولید و توزیع این سازمان با مشارکت حداکثری اتحادیه‌ها و تشکل‌ها هوشمندسازی شود که این امر دراولویت برنامه‌ها قرار دارد.

اسماعیل قادری فر افزود: ارتقای امنیت و سلامت غذایی مردم با رویکرد اقتصاد محور به عنوان یک زیربنای اقتصاد مقاومتی یکی از ارکان کلیدی برنامه‌های تقویمی وزیر جهاد کشاورزی و مجلس شورای اسلامی و دولت است.

وی با بیان اینکه سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به عنوان یک سازمان مویرگی در تمام بخش ها و روستاها و جای جای کشور نقش آفرین است اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت مغفول مانده اساسنامه مترقی این سازمان سعی داریم با نگاه هوشمند سازی زنجیره تامین، تولید، توزیع و مشارکت حداکثری اتحادیه ها و تشکل های اثرگذار و مردمی نه اتحادیه هایی که صرف کار بازرگانی فعالیت دارند، بهره ببریم.

وی تصریح کرد: تلاش داریم با حداکثر منفعت رسانی به روستاییان و کشاورزان به عنوان پیشقراولان عرصه تولید کشور و همچنین رویکرد خدمتگذاری به مصرف کنندگان و شهروندان، راهبری برنامه های عملیاتی سازمان را عهده دار شویم؛ سرفصل های برنامه تدوین شده در اولین جلسه ارایه می شود.

قادری فر درباره بکارگیری شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های بخش کشاورزی گفت: یکی از آرزوهای من این بوده که از ظرفیت استارتاپ ها در این بخش استفاده کنیم؛ حداقل در پنج سال گذشته ده ها مکاتبه و جلسه با روسای سازمان مرکزی تعاون روستایی داشتیم که از توان شرکت های دانش بنیان، واحدهای فن آور، پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپا در زنجیره هوشمند تامین، تولید و توزیع با هدف خدمت رسانی به روستاییان و کشاورزان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: البته به دلیل مسائل سازمانی یا وابستگی به برخی ارکان، این موضوع در واحدهای اجرایی، عملیاتی نشده که امیدواریم با تغییر مسیر، این موضوع در سازمان عملیاتی شود تا از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و علم و فناوری و استارتاپ ها در بخش کشاورزی حداکثر استفاده کنیم تا این بخش ها بتوانند با نوآوری و دستاوردهای فناوری در همه بخش ها مورد استفاده قرار دهند.

سرپرست سازمان تعاون روستایی ایران گفت: ما تلاش  داریم برای پیشبرد اهداف سازمان از اساسنامه مترقی سازمان بهره ببریم تا با استفاده از ظرفیت مغفول مانده که باید با ارکان سازمان و نیروهای انسانی این اساسنامه را فعال کنیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع مهم ما کشاورزی قراردادی است، افزود: یکی از اهداف راهبردی سازمان در دوره مدیریتی ما  کشاورزی قراردادی است که در اولویت برنامه ها قرار دارد که در کنار آن بحث صنایع تبدیلی و تکمیلی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

قادری فر اضافه کرد: صنایع تبدیلی و تکمیلی باید در کنار مزارع و باغ ها باشد که همانجا کشاورزان مازاد محصولات را تبدیل  کنند که این مهم با کمک شرکت های فناوری و دانش بنیان ممکن است.

سرپرست سازمان تعاون روستایی ایران گفت: به طور حتم برای فعالیت صنایع تبدیلی و تکمیلی در این بخش مشوق هایی را براساس بندهای مصوب اساسنامه منظور خواهیم کرد تا بازارسازی و بازاریابی هدفمند در داخل کشور و صادرات مازاد محصولات انجام شود.

وی بر این باور است که سازمان باید حداقل تصدی گری و حداکثر حمایت و تسهیل گری را از کشاورزان، روستاییان و مصرف کنندگان داشته باشد.

قادری فر افزود: سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران متولی اداره کردن روستابازار نیست بلکه حامی و تسهیل گر جریان بازار است و باید از توسعه بازار و بهم رسانی عرضه و تقاضا از روستا تا بازار حمایت کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.